Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sittet og lest om fordelene ved å bære sitt barn. ( bl.annet på http://www.babyslynga.no/fordelarbaering.htm).

Har egentlig alltid bært han mye (selv om mange har sagt til meg at han sikkert blir bortskjemt!?) men nå begynner han å bli over 6 kg og ganske tung, så jeg har lyst til å bestille meg bæreslynge.

Noen som har noen gode slynger å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var ute en tur i går. Trilla den store tunge vogna.

Så kommer det en familie, en far som bærer sin datter i sånn slynge.

og jeg tenkte med en gang "jeg vil, jeg vil"..

Så jeg dytter på denne, for det så utrolig koselig ut å bære sånn.

Skrevet

jeg har lyst på også............

men kjenner ingen som har det

men hvordan knyter man dem.........? det skjønner ikke jeg........

Skrevet

Du er ikke den eneste som ikke skjønner.. hehe..

Håper noen kan komme og hjelpe oss litt :)

Skrevet

jeg har sydd slynge selv. En maya wrap ringslynge. Utrolig enkelt!

Et 2- 2,5 m langt stoff, avhengig av hvor høy du er. Syr på to ringer i den ene enden, og så festes den andre enden i disse.

Oppskriften jeg har brukt finner du her

http://www.mayawrap.com/n_sewsling.php

På de sidene finner du også videoinstruksjon til hvordan du fester slyngen og barnet.

Vil også anbefale www.tettinntil.no, et forum for bærere.

Skrevet

Takk for info.

men jeg kan jo IKKE sy.. Går det ikke an å få kjøpt slike bæreslynger noen steder ?

Skrevet

Finnes også andre oppskrifter der, og linker til butikker som selger bærestæsj, samt at det går an å kjøpe brukt der.

masse råd og tips og hjelp å få :)

Skrevet

Kanskje jeg skal sy selv ja!

Hva slags stoff brukte du, solskinnsjenta, og hvor fikk du tak i ringene?

Skrevet

Jeg har brukt helt vanlig bomull. Har lyst å sy et til i silke, litt dyrere, men lettere å "tre" og stramme.

Ringene bestilte jeg på www.ringslings.com. Tok litt tid før mine kom. Venninnen min fikk sine i løpet av en uke.

Skrevet

Adressen til ringene er forresten

www.slingrings.com IKKE ringslings...

*ammetåke* hehe

Skrevet

Heisann, dersom noen er iteressert har jeg en ringslynge som jeg kun har prøvd et par ganger i sort som jeg skal selge.

Jeg har prøvd å prøvd og prøvd, men får ikke helt til det derre greiene så har gitt opp hehe.

Stakkars lille blir stresset når jeg bare finner frem denne for å prøve så jeg lar heller bare være.

Det følger også med et ark som viser de forskjellige bære posisjonene og hvordan du knytter den.

Bare send meg en pm..

Skrevet

Jeg har mer eller mindre den siste tiden helt sluttet å bruke vognen. Er så mye mer praktisk med bæresele, hendene frie og man kommer til over alt.

Gå inn på www.tettinntil.no, der finner dere masse info og instruksjoner på diverse bæredingser. Anbefaler selv Mei Tai, den er enkel og grei. F.eks. www.lotusbarna.no eller www.dotedot.com. Der har de mange forskjellige til sagls. Har selv Mei Tai, badeslynge og elsatisk sjal. Synes Mei Tai er den enkleste av de jeg har, men nå sikler jeg litt på en Beco. Den ser ut til å være enklere å bruke på ryggen.

Skrevet

Sjekk ut www.tettinntil.com kjempe bra side....

men ejg anbefaler dere virkelig en mei tai istede for slynge... jeg kjøpte selv et elastisk bære sjal til den lille, men fikk så vondt i ryggen av å bære han i den.. litt vanskelig å få til å knyte også.. så kjøpte jeg meg en mei tai for noen dager siden.. himmel og hav, kjenner ikke vekta til noah i det hele tatt når jeg bærer han i den.. kjempe deilig... mange linker på tettinntil siden for nettsteder med meitai og slynger osv.... dere kan også kjøpte brukt på finn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...