Gå til innhold

Har barnehagepersonell generelt mye fravær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omtrent til enhver tid er det noen ansatte i barnehagen vår som er sykemeldte.

Det samme gjelder forresten også sfo.

Har disse yrkesgruppene lavere terskel for å være hjemme fra jobb,eller er det kun her det er sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tenkt på at de kanskje oftere er syke fordi de jobber med snørrete barn hele dagen?

Skrevet

Ja, over gjennomsnittlig med fravær er vanlig. Tror ikke det har noe med lavere terskel for å være hjemme å gjøre, bare at det er et veldig fysisk yrke hvor man i tillegg omgås smittebomber i ett kjør.

Skrevet

Jeg jobber på SFO, og på et år har vi hatt 1 sykemelding. Det er ikke så mye når vi er 6 ansatte... men det skal sies at det er et utrolig godt arbeidsmiljø der, som sikkert gjør at alle yter max og går på jobb selv om de har litt vondt i ryggen, hodet osv...

Skrevet

Hehe... Da jeg jobbet i barnehage, hadde jeg vondt i halsen og var snufsete hele tiden. Jeg ble aldri helt frisk i den tiden jeg var der, så jeg skjønner godt at det er noen sykemeldinger i det yrket ja.

Skrevet

Helsearbeidere drar nok gjennomsnittet litt over ja. Å bære tunge mennesker hele dagen, som barn eller eldre er tungt i lengden. Mange sykehjem har ikke heis til å frakte tyngre pasiener. Jeg sammenligner en barnehage med et aldershjem, eller sykehjem. Det blir det sae.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...