Gå til innhold

Fosterbevegelse/spark i uke 31+1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer fælt på om noen som er kommet ca. like langt som meg kan si litt om dette? Jeg opplever at det ofte er veldig rolig om dagen og så er det en del bevegelse på kvelden. Men noen dager er det veldig rolig, andre dager ikke. Jeg kjenner liv hver dag, men det er veldig forskjellig hvor mye jeg kjenner. Det er så rart at det kan være så stille at jeg blir helt hysterisk, drikker cola og står i, for så å se at magen omtrent slår krøll på seg når det er full fart der inne. Har opplevd 2 ganger å miste sent i svangerskapet, der barna bare døde i magen i uke 24 og uke 21. Derfor er jeg ekstra engstelig, men føler ikke at jeg kan løpe til legen hele tiden heller. Jeg blir fulgt tett opp med kontroller både på sykehus, lege og jordmor. Hadde vært godt å få bekreftelse på at andre kanskje opplever bevegelsene/sparkene på samme måte? Blir jo egentlig bare mer nervøs av å lese om sparketester og telling og skjema, nei, det er ikke noe for en allerede livredd mor! Takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Jeg er 30+4 idag, og jeg kjenner spark på veldig forskjellige tidspunkt, men at det er mest aktivitet når jeg ligger å slapper av. Og det virker som om det er dager der det er mer aktivitet, enn andre. Enkelte dager så trener hun til OL i rytmisk sporstgymnastikk, andre dager er det såvidt jeg kjenner 4-5 spark! :P Jeg spurte på sykehuset om det var normalt, og da sa de at det var forskjellig hvordan man kjente sparkene og når, men at man skulle kjenne at det var liv hver dag. Og jeg får ultralyd hver 14. dag på grunn av diabetes, og ALT har vært normalt. Og sparketester, telling og skjema har jeg ALDRI hørt om... :P Så bare ta det med ro du, tror du bekymerer deg unødvendig, selv om jeg skjønner deg godt. Hadde det slik jeg også, for noen uker siden... før jeg hadde spurt på sykehuset ;)

Skrevet

jHei.

Jeg har det akkurat som deg, ene dagen er det så vidt at jeg kjenner så mye som et dult mens andre dager er det masse liv og røre der inne. jeg dro til sykehuset og fikk en ekstra ultralyd for jeg ble så bekymret av dette og der fikk vi se ei som var veldig aktiv i magen men jeg kjennte ingenting! Dette var pga måten hun lå på så hun sparket meg mere inn mot organene enn ut mot maven og da kjennes det ikke.

Når man er kommet såppas langt ut i svangeskapet så er det mindre plass til de store sparkene ,heller mere dulting og romstering så det er nok helt normalt at fosterbevegelsen blir merkbart annerledes,men jeg oppfordrer at ved minste tvil om at noe ikke er som det skal så ring føden for en prat vertfall, heller en gang for mye enn en gang for lite.

Jeg har selv mistet to barn seint i svangerskapet og nøler ikke med å kontakte føden om det er noe jeg lurer på.det er så felt å gå rundt å engste seg mere en nødvendig.

Lykke lykke til:o)

Skrevet

Jeg er også i uke 30 slik jeg regner, uke 31 på denne sida. Det er store variasjoner på bevegelser fra dag til dag og tidspunktene. Blir også litt bekymret noen ganger, men så er det plutselig mye aktivitet igjen. Det er nok normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...