Gå til innhold

Min fødselhistorie, litt sent:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet klokken 0430 søndag 2.september med at vannet gikk i sengen, hodet hadde ikke festet seg hadde jeg fått vite av min jm noen dager i forveien så alt vannet kom på en gang, og det var mye, var ikke det minste tvil om at det var vannet som gikk. Vekte mannen min, eller jeg slo i han i panikk så han våknet, og han sto plutselig ved siden av sengen og konstaterte det samme som meg "ja, vannet er gått". Siden jeg lå naken kunne han jo se at det kom vann ut. Så ringte vi fødegangen og fikk vite at jeg bare skulle bli liggende inntil veene tok til og det gjorde de med en gang vi hadde snakket med fødegangen, vi ringte så igjen og fikk vite vi skulle bare legge oss til å sove.... ( ja, det er jo litt enklere sagt enn gjort:) Jeg lå der halvveis i panikk og visste ikke helt hva som ventet meg) Synes ikke veene var så ille (til å staret med) så ble kl ca 08 og veene kom med ca 4-5 min mellomrom så vi ringte fødegangen igjen (stakkars de som jobber der, på det tidspunktet så hadde min mann ringt til dem sikkert 6-8 ganger, jeg aner det ikke) Vi ankom til fødeavd.og der ble vi tatt godt i mot av en jm som kunne fortelle at jeg hadde 3 cm åpning (nei nei og nei tenkte jeg, dette har jeg lest om så blir jeg sikkert sendt hjem og jeg føder sikkert ikke før om flere dager) Men så feil kunne jeg ta for da hun sjekket med etter en time så hadde jeg 5 cm åpning, og jeg ble lagt inn på en fødestua. Holdt på å besvime et par ganger når jeg skulle gå inn til fødestuen så min mann og jm fant en seng jeg ble lagt ned på og trillet inn på. Huff, stakkars min mann:) Da jeg endelig kom inn på fødestuen fikk jeg en sånn deilig skjorte på og klarte selv å legge meg i den senga jeg skulle føde i. Veene begynte å merkes litt mer nå og jeg bestemte meg for å gå i dusjen, noe som var utrolig deilig, sto bøyd i dusjen mens min mann sto med varmt vann over korsryggen min, var utrolig smertelindrende og avslappende, kjente nesten ikke veene som da kom med 1 min mellomrom. Ble litt trøtt i bena av å stå så lenge så jeg fikk lov å komme i badekar og det synes jeg var deilig til å begynne med men så ville jeg ikke det mer, og da jeg var på tur opp fra badekaret kom den første press veen, og 17 min etterpå hadde jeg min deilige sønn på mitt bryst. Det gikk plutselig så fort så jeg klarte ikke helt å følge med. Hadde en utrolig flink jm som hele tiden fortalte når jeg skulle holde igjen, og når jeg skulle presse, så jeg slapp heldigvis for å revne. Rakk ikke å få noe smertestillende så jeg var utrolig stolt av meg selv etterpå. ( Det er jeg fortsatt, og kommer til å være det i lang tid )

Vår sønn var 3820g og var 55 cm lang. Vi har i dag vært hjemme i 14 dager og det har gått så fint, vi var veldig usikre på mange ting i starten men nå synes jeg at ting har falt på plass og vi har funnet en slags rytme. Så hvis jeg kan gi dere som ikke har født enda noen tips så vil det være å gå til fødselen med åpent sin og husk å ikke ha for mye besøk når dere kommer hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer - for en fantastisk fødsel! Sånn vil jeg også ha det:) Kos dere masse med gutten deres i tiden fremover. Det kommer alltid ting man lurer på, men med riktig innstilling går ting mye lettere:)

Skrevet

Gratulerer - kos dere med babyen.

Jeg kopierer gjerne den fødselen:-)

Skrevet

Gratulerer gratulerer, det hørtes virkelig ut som en fin fødsel :o)

Skrevet

takker for alle tips;)

og gratulerer så masse:=))

Skrevet

Gratulerer med gutten. Hørtes ut som en veldig fin fødsel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...