mamma1980 Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Je ghar en sønn på 3, 5 år. Han er den herligste i hele verden og en herliug kjærlig god gutt. men han er utrolig aktiv og vi vet ikke enda om han har adhd eller hyper (han har de fleste kjennetegn). Han krever enormt i hverdagen. Så det jeg lurte på er at vi ønsker oss et barn til men jeg er så redd for at jeg ikke vil klare dette med tanke på at den ene krever enormt pga en evt diagnose og så en baby i tillegg. Hvordan blir det da ? da jeg skulle ha den første var jeg like bekymret men det gikk super greit likevel . men tenkte siden det blir en til så tenker liksom på om den på 3,5 ikke takler det heller pga sin trang til enormt oppmerksomhet og kjærlighet +++. Vil denne 3,5 åringen føle seg utstøtt og bli værre i væremåten om han evt har adhd ? jeg tenker jo på den 3,5 åringen også samt for oss foreldre. hva tenker dere ?
¤MegOgMini¤ Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Hei! Det tror jeg dere klarer heeelt fint! Kanskje det hjelper litt for den førstefødte, at han får litt "storebror ansvar"! Men er det legen som har sagt han antageligvis har ADHD elller? det synes jeg var litt rart... siden de kan ikke stille noe diagnose før hvertfall 8års alderen. så han kan jo bare være ekstremt aktiv osv, uten at det ligger noe bak.. Dumt av leger å prate sånn (hvis det er legen som sa det..)
mamma1980 Skrevet 25. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2007 takk ja er bare litt bekymret over at jeg ikke skal takle ting ang den store når eks den lille også krever sitt liksom..... legen har ikke agt det nei. Familie og venner (som har adhd barn) ser disse kjennetegnene etter å ha hørt hvordan barnet var som spebarn og til nå. men har virkelig en 35 åring samme kjennetegn på alt adhd har i den alderen ? vet om flere som har fått diagnostisert i 4 årsalder og er enda adhd og er 10-12 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå