Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 har jeg hatt så enormt vondt i korsryggen. Fødselen endte med haste ks og infeksjon, men tror ikke det har noe med saken å gjøre. Det har vært spesielt vondt å sykle og gå lange turer. Akkurat som jeg ikke klarer å rette overkroppen skikkelig opp i ryggen.I går låste korsryggen seg, og nå klarer jeg ikke stå rett, da gjør det skikkelig vondt i ryggen. Flere som har hatt lignende symptomer? Kan det bare være "svakheter" i ryggen etter graviditeten?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Jeg har hatt lignende smerter, hadde det både under og etter graviditeten.. Har gått litt bedre nå i det siste, men var skikkelig forferdelig. Har hørt at det kan være bekkenløsning... men det i senere tid, trur trening er tingen. Legen min sa at man er nødt å trene opp musklene i ryggen igjen. Hmmm, vet ikke om du ble så mye klokere, men jaja. .
Tessa-81 Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Det kan skyldes flere ting. Etter keisersnitt må en gjøre snitt gjennom muskulatur, og dette må trenes opp igjen. I tiden til at det heler seg, får man litt mer fremmoverbøyd holdning, dette strekker igjen i muskulaturen i ryggen og man får vondt i ryggen. Trening som må til for å styrke muskukaturen i mage/rygg. En annen ting er at en sitter dårlig ved amming og ikke får avlastet ryggen skikkelig. Ryggen har også gjennom et svangerskap måtte bære mer og mer vekt forann, og når vekten forsvinner så fort fra magen, må det tilpasses igjen, Jeg kjenner det veldig godt i ryggen når jeg går oppover bakker med vognen og skubber den fremover. Også ved husarbeid så er korsryggen vond. Det går over:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå