Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Hvorfor er dette så fælt? Hvordan skulle man ellers forsket frem medisiner etc dersom man ikke kunne prøve de ut på levende vesener? Skulle vi heller ha brukt fattige som var ute etter penger og villige til å stille i tvilsomme forskingsprosjekter i enda større grad enn i dag?
Gjest ->>- Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Jeg synes ikke det er spesielt fælt, så lenge forsøkene kan forsvares med en viss nytteverdi. Dermed synes jeg dyreforsøk for å utvikle medisiner er helt ok, mens de som er for utviklingen av f.eks kosmetikk er fy-fy.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2007 Synes faktisk det er ok at maskaraen min er testet og jeg. Heller kaninen enn meg.
-Hengebuksvinet- Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 men ikke hva angår kosmetikk. For sminke er jo ikke noe vi strengt tatt trenger, for å si det sånn.
Gjest ->>- Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Jo, deg om det. Jeg tenker at så lenge maskaraen ikke har noen nytteverdi og er noe du velger å bruke kun av egen forfengelighet, så burde det innebære risikoen ved selv å teste dens eventuelle skadevirkninger.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2007 hvor går grensen mellom nytteverdi og forfengelig? Såpe? Deodorant? Sminke dersom man har medfødte lyter? Kan sminke som da ikke er bare er til "pynt" testes på dyr?
Gjest ->>- Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Aner ikke. For min del noe slikt som "ting som fører til vesentlig bedring av livskvalitet" - eventuelle psykiske vansker som krever sminke vil vel da kvalifisere, akkurat som noen får dekket silikonpupper på psykisk grunnlag. Jeg bryr meg vel ikke egentlig så voldsomt, men om jeg skal reflektere over etikken i det hele synes jeg sminketesting er tvilsomme saker. (Men jeg mener jo også at det kan defineres som uetisk å bruke masse tid og energi på dyrevern så lenge man har mennesker som kunne behøvd litt mer vern rundtomkring).
Gjest Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 for en jævla egositisk kommentar doppler
Gjest Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 HVORFOR var det en egoistisk komentar Wear your OWN damn fur
Gjest Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 jeg refererte til dette innlegget: Doppler: Synes faktisk det er ok at maskaraen min er testet og jeg. Heller kaninen enn meg.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Så du synes det ville være greit om de testa den på deg? Flott, da har du en strålende - om ikke nødvendigvis lang - framtid i kosmetikkbransjen. Vi heier deg inn, klapp, klapp, klapp.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #12 Skrevet 16. september 2007 Dette temaet gjør meg så SINT at jeg må rett og slett tenke på noe annet.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #13 Skrevet 16. september 2007 om du ikke har fått det med deg kan man kjøpe helt flotte mascaraer som ikke er testet på dyr, sug lut. Men det glemte du vel i iveren etter å være frekk og fortryllende freidig...
tante grusom master of law Skrevet 16. september 2007 #14 Skrevet 16. september 2007 Hvordan er det mulig å være så egoistiske? Tenk å ville utsette dyr for så mye lidelse bare for å få pyntet seg litt. Det finnes alternative måter å teste kosmetika på enn dyreforsøk, og en rekke produsenter bruker disse feks Body Shop. Har dere ikke evnen til å sette dere inn i andres lidelse, selv om denne andre er en kanin?
Gjest Skrevet 16. september 2007 #15 Skrevet 16. september 2007 Nei, det glemte jeg ikke, det tenkte jeg faktisk ikke på i det hele tatt, for det interesserer meg overhodet ikke.
Brava Skrevet 16. september 2007 #16 Skrevet 16. september 2007 til informasjon så er Body Shop nå kjøpt opp av Loreal. Den nye eieren er en velkjent tester av kosmetikk på dyr..
Brava Skrevet 16. september 2007 #17 Skrevet 16. september 2007 Jeg er for dyreforsøk så lenge det gjøres hensiktsmessig for å redde /forsøke å redde menneskeliv. Forsøker å styre unna produkter som er laget med "unødvendig" bruk av dyrelidelser. Forøvrig bruker jeg ikke så mye tid på å tenke på dyrelidelser, all den tid det finnes så mange mennesker som lider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå