Gå til innhold

Mine beste tips for en fin graviditetstid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste har sikkert gjort seg noen erfaringer på hva som gjør at man har det bedre under graviditeten. Kanskje vi kan dele de i en tråd her?

Mine tips er mot luft og forstoppelse:

Spis en kiwi med en gang du står opp og spis Ingers rugbrød eller Bjørns havregrøt med kruskakli til frokost. Dette gjør at jeg kommer meg på toalettet hver dag og føler meg mindre oppblåst og "lettere" i magen. Vær i tillegg forsiktig med epler, jeg er mye mindre plaget med luftsmerter etter jeg sluttet å spise epler. Selv om det er litt trist å gi opp... :)

Noen flere gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spis lakris...og drikk jucie.(hjelper for bimmelim og bommelom)

Skrevet

Gå en liten kveldstur for å slippe kramper i leggene om natta :) Har funket bra på meg i hvertfall!

Skrevet

... og saltstenger mot kvalme! Måtte alltid ha en pose i veska de første mnd.

Skrevet

Og for all del, hold dere helt unna kullsyre, løk ogkål om dere sliter med luftsmerter :-) Det hjelper også på fordøyelsen med biola, gjerne med linfrø som du blander oppi.

Kjempeflott tråd :-)

Skrevet

Stopp opp...

Sett av en halv time hver kveld. La det enten være helt stille eller sett på beroligende musikk. Kjenn at hele kroppen din slapper av. Deilig for vesle knøttet i magen også ;o)

Spesiellt viktig for de med hektisk hverdag(f.eks med barn fra før)

Skrevet

ikke overarbeid deg, HVIS kroppen sier ifra så LYTT til kroppen!(nytter ikke å bevise noe for sjefen, du får ikke noe igjen for det).

Sjokolademelk mot kvalme om morgen:)

Gå heler tur i skogen enn på veien og ta pauser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...