Gå til innhold

Er jeg virkelig klar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette innlegget passer inn her men jeg prøver:

Jeg er en student på 21 år som har et stort ønske om å bli mamma. Samboeren min deler også dette ønsket, men samtidig er vi vel litt redde for den enorme forandringen det vil bli å få et lite barn. Vi har alle de praktiske tingene i orden (økonomi, bolig osv.) og vi har et godt og sterkt forhold, likevel er det vanskelig å bare hive p-pillene i bosset.

Desverre tenker jeg for mye på andres forventninger og synspunkt med kommentarer som: "Du kaster bort ungdommen", "Hva med studiene?" , "Du som er så ung, har da ikke hastverk" og lignende.

Jeg vil at barna våre skal være 100% ønsket og at vi har mulighet til å gi dem alle de mulighetene de fortjener. Og det føler jeg at vi kan nå.

Men har jeg rett? Vi kan jo alle ta feil.

Er det noen andre som har hatt det slik?

Er det bare at jeg er litt redd for forandringene et barn vil medføre?

Vi har tenkt på og snakket mye om dette, og ønsker oss virkelig et barn, men tør vi å bare hoppe i det?

Er dette en vanlig "frykt" eller et tegn på at vi ikke er klar for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på deg.

skjønner godt hva du mener. vi er begge 19 år, jeg studerer, han jobber. Vi har jo ikke dusin med cash, men nok til å ta vare på et barn og kose oss.. og er så sikker som det går på at vi kan gi den lille nok av kjærlighet, for han/hun er så ønsket når h*n kommer...

men denne kjenner jeg meg veldig igjen i:

"Desverre tenker jeg for mye på andres forventninger og synspunkt med kommentarer som: "Du kaster bort ungdommen", "Hva med studiene?" , "Du som er så ung, har da ikke hastverk" og lignende."

- men likevel er det VÅRT liv, det er vår ungdom og vi som vet hva so er best for oss, ikke alle andre... det er DERE som vet best!