Gjest Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Utenfor huset vi bor i er det to parkeringsplasser, hvor begge plassene er private, hengt opp nummerskilt. Nå har det parkert en bil forran begge parkeringsplassene slik at vi komer hverken ut eller inn. Naboen er parkert inn, mens jeg fikk ikke parkert der da jeg kom hjem i i går kveld, så måtte parkere lengere bort i gata. Kan jeg ringe borttauingsfirma å få fjernet den på deres egen regning? Det er jo ikke parkering der? Får jo ikke oppgitt navnet til eieren noen plass. Eller noe annet jeg kan gjøre?
Tussa og Sofie Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Hmm, ja det er jo en mulighet, eller ringe politiet eller hvem det nå er som har kan koble reg.nr til eier, slik at de kan ringe dem og si ifra. Bare å få det bort ihvertfall, for en idiot som har parkert slik da!!
Maria-B Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Hvis ikke det henger ett slik skilt der, så vill jeg hengt opp at ett skilt om at bortauing skjer for eiers regning og uten forvarsel. Da er de jo advart
doffine Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 For et par år siden så var en som hadde dobbelt parkert ved siden av meg. Bodde da på frogner i oslo. Jeg viste null nåde. Jeg ringte parkerings etaten, og de ringte viking. Bilen ble tauet vekk uten noen som helst form for advarsel. Når en parkerer slik at en fysisk sperrer andres biler inne, da er det uaktuelt å gi dem muligheten for å flytte bilen. De parkerte der av egen fri vilje, og uten å tenke over konsekvensene. Stort sett alle med førerkort vet at de ikke skal gjøre slikt. Bor du i oslo, så kan du fint ringe parkerings etaten....
twoboys & a girl Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Vi ringte politiet å fikk opplyst navn og nr da vi kom hjem fra ferie og noen hadde tatt vår parkeringsplass. Tauebilen hadde ikke kommet seg inn, så derfor var det uaktuelt å ringe de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå