Gå til innhold

barnetv - bare meg som syns det er helt SYKT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sett lite på det som er av barnetv på nrk nå, men svitsjer jo forbi nickelodeon og de der kanalene... og blir helt skremt!

Her om dagen var det en tegneserie om en svær fyr med motorsagarm. Han gikk rundt og sagde hodet av masse folk, og hadde laserøyne som brant opp folk, kastet granater på folk osv. Kom en haug med zombier og begynte å spise på likene etterhvert...

er det virkelig forsvarlig at små barn på 2-3 år ser på dette greiene? Hva skjedde med andungen kvakk-kvakk og pingu???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 3,5 år for IKKE se den slags. Jeg følger med på hva hun ser.

Skrevet

Storesnuppa på 2,5 år, er ikke så veldig glad i barne- tv på nrk, så hun ser som regel på playhouse disney. Der er det mange fine serier. Ser sjelden på de andre "barne- kanalene". Er mye rart og lite barnevennlig de viser der.

Skrevet

Ja er helt enig, mine på 7, 5 og 3 får ikke se på cartoon, der er det bare tull. her går det i disney, synes det er helt ok, 3 og 5 åringen elsker playhouse disney og der er det bare ok program.

Skrevet

bra det ikke bare er meg!

når jenta mi blir stor nok til å se på tv (eller like godt nå med en gang!) skal jeg fjerne de der kanalene... tror jammen jeg skal gjøre det med en gang. disney og sånne ting går helt fint. men cartoon network og sånn? nei fy faen. er det rart det er krig i verden?

Skrevet

Min lille pode på snart 13 mnd ser ikke på og ska aldri se det grapset. I sommer så begynte vi å se på Elias på dvd, og DET er en sikker vinner! Så her går det i Elias:-) Koselig og trygt for alle. Playhouse Disney er også okei med mikkes klubbhus, små einsteins, jojos sirkus og stanley. Men jeg må si at jeg syns det sendes en del graps på disney kanalene også...

Og jeg spør om det samme som deg, hvor blei det av andungen kvakk-kvakk og pingu... Men jeg savner også kollargoll, tittentei og han derre bamsen...

Skrevet

syns ikke noe om språket på mange av de kanalene heller, jeg :( det er jo ikke direkte banning, men det er langt ifra akseptabelt språk her i huset. vi kommer til å sette på passord på de kanalene når han blir stor nok til å svitsje kanaler selv...

Skrevet

Det er jo ingen som sier at du _må_ ha disse kanalene eller at du trenger ha dem åpne, eller at du _må_ la små barn se på dem...

Skrevet

Neida, det har jeg ikke sagt. og mine barn får ikke se sånn uansett. men allikevel er det sikkert plenty med unger rundt i verden som ser på dette, og lurer på om det er så bra. Nå skal jeg ikke legge meg opp i andre folks oppdragelse, men tror nok unger blir påvirket av dette. og det er mye mer ufordragelige unger nå enn det var før. syns ihvertfall jeg.

Skrevet

Her i huset går det også i disney og nrk barne-tv.

Blir vanskeligere å kontrollere dette når de blir så gamle at de besøker venner selv da.

Skrevet

Synes ikke mye om det barnetv jeg heller da. Mine bryr seg fint lite om tegnefilmer. Så her går det i alt som astrid lindgren har skrevet til barnas supershow osv.:)

Skrevet

Småen her får ikke se på det.

Skrevet

At ungene blir ufordragelige kommer "dessverre" ikke av slike programmer. Sier dessverre, for hadde det vært så enkelt hadde det jo vært lett å gjøre noe med. Men dessverre må nok foreldre selv begynne å ta ansvaret for barnas ufordragelighet.

At slike programmer er bare visvas og ikke underholdningfor barn er en annen sak, men å gi slikt skylden for dårlig oppdragelse blir en alt for enkel vei ut for dårlige foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...