Gå til innhold

Soving på barnehager

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Pleier barna på barnehager å sove i vogn? eller har de senger/soveplasser ellers. Hva er deres erfaring? hva er vanlig., jeg bare lurer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I minstens barnehage sover iallfall de minste inne.

Skrevet

Sover ute i vogn der hvor jeg jobber, og der hvor gutten min går.

Skrevet

de som vil kan sove ute og de som vil ha barna inne i en seng,kan velge det..

Skrevet

I barnehagen der jeg jobber sover alle ute i vogn... på vinteren også, men hvia det blir dor kaldt sover de så klart inne! I bhg jeg jobbet før sov noen ute i vogn og noen inne på madrasser... tror nok vogn er mest vanlig nå, men er litt forskjellig rundt omkring... selv synes jeg jo barna bør sove ute i vogn.. frisk luft er godt for alle!

Skrevet

Alle sover ute i vogn, bortsett fra den minste jenta der på 11 mnd som kun sovner i reisesenga si...

Jeg syns det er supert at de sover ute i frisk luft jeg, bare å kle på de nok:)

Skrevet

Der jeg jobber sover alle ute i vogn.

Der lillegutt går sover noen ute og noen inne i senger. Han var en ivrig sengesover helt til han begynte i barnehagen da fikk de han lettest til å sove i vogn ute, kjempe glad for det jeg.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Med fare for å høres teit ut nå... hva hvis deg regner, blåser eller snør?

og om sommeren og våren.. hva medd insekter?

Uff, ja, jeg er nok en skikkkelig hønemor. Jeg liker bare at jenten min sover i vognen når vi ruller avgårde et sted. Uff, jeg har husker nå at jeg har spurt om noe lignende ifjor. Syns det er forkalt og guffent for de små å ligge ute fulle av klær og dyner og trekk.. bedre inne i myke klær og god plass til å spre armer og bein. Hadde jeg hatt jenten min i norsk barnehage hadde jeg nok vært en av de "vanskelige"foreldrene.. he he

Skrevet

De står under tak, med regntrekk på vognene når det regner. Myggnetting når det er innsekter.

Det er vikig at de har store gode vogner og en god sovepose når det er kaldt.

Syns det er kjempe positivt, de får masse frisk luft. Inne i barnehagen må de jo sove 5-6 barn inne på lekerommene, ikke speiselt god luft da nei...:o)

Skrevet

I vår barnehage sover de inne, på hver sin madrass på gulvet med egen pute og dyne. Jeg synes som deg at det må være godt å få spre armer og bein og bevege seg litt mens de sover...

Min eldste sov ute i vogn hos dagmamma til han var 2,5 år, og det gikk forøvrig strålende det også.

Skrevet

Jeg jobbet i øvre romerike i en bhg, og der sov alle barna i reise senger på et stort lekerom, og en av barna på 1,5 (hvor foreldrene sikkert hadde bedt om dette) sov ute i vogn, alltid, annet enn ved skikkelig møkkavær eller 10- grader eller mer :)

Tror vel det beste for foreldre,barn og barnehage, må være å ha mulighet til begge deler, og at foreldrene får velge, og også har muligheten til å be om å få ha poden inne en uke h*n begynner å bli snufsete til eksempel:)

Skrevet

I tuppen sin barnehage så sover de som vil ute i vogn. Tuppen sover i vogna si med ull undertøy og i lammeskinnsposen. Regntrekk når det regner og instektsnetting når det er fare for det. Sover kjempe godt han når det river litt i vogna i form av vind og regn.

Ellers så har alle ungene sprinkelseng til disposisjon inne på eget soverom. Barnehagen stiller med trekk, laken og dyne til hver unge. Så vil vi ha han inne en dag er heller ikke det noe problem.

Men nå sover han en 2 - 3 timer i vogna ute, så da sover han sikkert godt der ;)

Skrevet

I vår barnehage sover alle sovebarna ute i vogn.

Men begge deler er vanlig, både inne- og utesoving.

Skrevet

De har tak/markise over. Insektnetting må man ta med om man bekymrer seg for insekter. Dersom det er under 10 minus eller veldig varmt triller de vognene inn. Veldig uproblematisk.

Skrevet

Fritt valg i bhg.til lillegutt.De har 8 senger inne,og 2 vogner.og man kan ha med vogn selv.

Så lillegutt sover i vogn der.Er vel ca 50-50 der,noen ute andre inne.Fint med valgmulighet da...

Skrevet

alle sover ute i vogn i bhg til sjefen,synes det er kjempe bra.god å frisk luft.

Skrevet

I lillegutt sin barnehage er det valgfritt.

De som ikke vil sove i vogn har egen madrass og sengetøy inne.

Skrevet

I fam.barnehagen til lillegutt er det valgfritt. Han lå inne til å begynne med men sov kun 1 time. Så prøvde vi vogn og da sover han 2,5 time, så da velger vi å fortsette med vogn.

Skrevet

Vesla sover på en sovesal med mange sprinkelsenger. Salen er ikke helt tett, og man kan se ut gjennim plankene, litt samme prinsippet som en låve, med veldig god lufting, og det er ikke spes varmt der. Men hun sover kjempegodt!

Skrevet

på linte avdeling i barnehagen vår sover alle ute i vogn.

på stor avdeling er det fortsatt noen som sover, og de sovner stort sett mens de har hviling, så da er det inne på madrasser på gulvet alle sammen samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...