Gå til innhold

Kommentarer av andre ang kjønn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt hjemme, og er 25 uker på vei med nr 2. Igår var vi sammen med en hel gjeng, og alle spurte om vi visste hva vi fikk. Vet ikke kjønn, og omtrent hver og en av gjestene sa det hadde nå vært koselig med en liten jente nå. Joda, svarte jeg, så gjentok de det, og fortsatte hvor kjekt det hadde vært i lange baner. Hva sier man??? Blir helt oppgitt, en gang sa jeg at jeg kan jo ikke akkurat kaste gutten ut vinduet om det blir det. Hvorfor må folk mase så innmari om kjønn?? Kan de ikke bare glede seg over en ny graviditet? har lyst å ha den spenningen til fødselen, men ser jo det hadde vært greit å vite det av og til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner godt hva du mener,jeg har fire gutter å fått spm HVER gang!! nå venter vi jente,å alle måå komme med den om at "endelig" kommer jenta...self gleder jeg meg til å få en jente,men føler at guttene mine ikke er viktige liksom.. tror ikke folk skjønner at sånne kommentarer kan såre,elsker alle barna mine,å hadde ALDRI blitt skuffa om jeg fikk en femte gutt. de er jo alle barna mine:))

Skrevet

Fått noen kommentarer på det siden dette blir gutt nr to. Synes det er mere praktisk trenger ikke kjøpe inn en helt ny garderobe, de er som oftest vanskeligere i tennårene, redd for at de skal bli utnyttet, gravide for tidlig...

Skrevet

Kan du ikke bare si at du ønsker deg en gutt til?? Da blir det kanskje slutt på jentemaset....

Vi har ei jente på 18 år, og etter det 3 gutter. Nå venter vi en gutt til, og selv om jeg ble påvirket av alle rundt oss til å mene at nå ville det vært kos med ei jente, ble jeg faktisk veldig glad når de sa vi skulle få en gutt. For det første, når jeg ser på de gutta jeg allerede har fått, svulmer jeg over av glede! Så en til av samme sort er veldig velkomment! Og for å være litt "kynisk", så er det jo praktisk, da. Vi har absolutt ALT til en gutt, farger og stil og barnerom osv (selv om jeg helt klart kommer til å shoppe noen nye ting og klær!). Så nå gleder vi oss til en ny pjokk med egen personlighet! Et eget lite menneske, uavhengig av om det er gutt eller jente!

Skrevet

Forstår deg godt! Det perfekte er for mange en gutt og ei jente.

Skrevet

Hm, ja har hørt det...."håper du får en prinsesse nå...)

Vi mistet som sagt vår førstefødte prinsesse, og så fikk vi en gutt.

Sikkert derfor mange ønsker en jente for oss..men jeg sier at jeg helst ønsker meg en FRISK baby, så får det bli det det blir:)

Skrevet

Helt enig med deg. Vi har også en gutt fra før. Vet nesten ikke hvordan jeg skal svare når alle spør. For jo, jeg synes jo det hadde vært veldig koselig med en jente, men det betyr jo ikke at jeg ikke blir akkurat like glad for en ny liten gutt. Akkurat som jeg skal bli skuffet da? Det er sikkert ikek vondt ment, men likevel.. Vil ikke folk skal tro at dersom jeg får gutt så er det liksom "second best"..

Skrevet

Skjønner deg såååå innmari godt altså. Jeg blir nesten kvalm av sånne kommentarer, som er veldig tankeløse (og sikkert ikke ment vondt, men kan så lett bli oppfattet som det). Tenker på alle de som sliter i årevis med å få barn.. Og hver graviditet man får oppleve som ender i et lite barn er en STOR gave (og da helt uavhengig av kjønn mener nå jeg).

Skrevet

Folk sliter jo med å finne noe vettugt å si. Er de ikke i "gravid-modus" som oss, så er sånne tanker veldig fjernt. Så man må jo bare prøve å ta det i beste mening.

Jeg er i samme situasjon, og synes det hadde vært morsomt med en jente, men også veldig koselig med en gutt - særlig nå når de blir så tette, så de vil ha mye glede av hverandre for resten av livet. Uansett skal det bli veldig spennende og koselig å bli en familie på fire!

Med førstemann visste vi ikke hva det ble, og parkerte alle sånne kommentarer med at det synes vi ikke er viktig så lenge alt går bra. Folk slutter jo da.

Skrevet

Jeg også skjønner så godt vordan du føler. Jeg selv spør ikke lenger folk om hva de får. Er de gode venner eller i familie så sier de det som regel selv. Alltid morsomt å vite, selv om jeg ikke en gang kjenner personen så godt. Men jeg lar være. Nettopp fordi jeg har erfart at det er rart at alle spør om det. Og her mener jeg folk som ikke er personlige venner (dvs noen naboer, folk som jobber i barnehagen hvor barna mine går og mange andre). Nå venter jeg barn nr 3 og har allerede to jenter. Gruer meg skikkelig til den tiden de spørsmålene begynner igjen. Litt vanskelig for meg å la være å svarse når vi vet det selv og har lyst til å vite det. Men vet så godt halvparten av kommentarer når det er en jente til - enten folk sier bare mhmh eller de viser de synes synd på meg at jeg får enda en jente. Hvis det blir en gutt da vet jeg at folk kommer til å gratulere meg så masse og det liker jeg heller ikke, det ville føles feil. Erfarte så mye rart med jente nr 2. Egentlig var det bare familien min og et par gode venner som reagerte helt positivt da de fikk høre om jente. Nesten alle andre kom med kommentarer a la "dere kan jo prøve tredje gang" eller "jenter er jo også søte" (sa en som selv har bare gutter:) Noen gikk til og med så langt at de anbefalte "triks" hvordan lage en gutt neste gang. Jeg ble helt kvalm av alt dette. Nå er jeg snart 14 uker gravid med nr 3 og vil vente så lenge jeg kan med å si det til folk. For da begynner kjønnspåing og alt det igjen.... Kanskje de som delte sine "guttetriks" etter jente nr 2 tenker til og med at nå har vi fulgt "oppskriftene" deres:-)

Skrevet

Hehe... kjenner meg igjen på mange her altså - detb lir mange meninger. I tillegg er vi ganske fulle av hormoner, og noen av oss er gjerne "følelsesmennesker" fra før og da er vi enda mer sensitive for hva andre sier og mener og tar på (ikke minst, la magen min være i fred!).

Selv om vi har fått vite at det blir jente nr to på ultralyd, så sier jeg det alik at "de sier det blir lillesøster og så får vi se", og lar det være med det. Argh, alle barn er jo like velkomne!

Fikk en fin teori av en pappa på fest på lørdag: "Husk det er de beste elskerne som lager jenter!" Hehe, kan gjerne skrive under på den, men men tror også de som har fått mange gutter er fornøyde med mennene sine...?? ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...