Snupsidupsi Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Jeg er nå 37+1. På fredag dro jeg til føden pga lite bevegelse i forhold til vanlig. Da fant de ut at babyen var veldig stressa. Pulsen hans var høy hele tida. Knapt nok under 150 i løpet av den timen jeg lå med ctg. Pga dette ville de ha meg tilbake på kontroll lørdags morgen. Babyen var da fortsatt stressa. Og d snodige var at når han var våken var pulsen mer normal, mens når han sover ligger den stabilt høyt (rundt 160). Måtte derfor til ny kontroll på kvelden. Samme resultat da også. Så idag er d nok en ny kontroll. Som de sier på sykehuset er d ikke veldig høy puls, men de har ingen forklaring på hvorfor den er for høy. Klarer ikke å slå meg til ro med å ikke få noe svar på ting. Håper egentlig at de bare setter igang hele fødselen. Kan jo ikke være bra for babyen at jeg går og er så bekymra heller??? Greit nok at d ikke er veldig høy puls, men likevel er den FOR høy! Og d MÅ jo være en grunn til d??? Jeg sover nesten ikke, er konstant kvalm og uvel. Har veldig hodepine og føler meg rett og slett utkjørt av bekymring... Hva ville dere sagt/gjort på dagens kontroll for å få de til å skjønne hvor bekymra jeg er??? Takker for alle tilbakemeldinger!
Tussa og Sofie Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Jeg ville bare sagt akkurat det du skriver over, at du ikke sover, er kvalm og uvel av bekymring. Og fortell hva du er redd for, hvorfor er du bekymret? Er du redd bebin er syk, noe skal gå galt, fortell HVA du er redd for. Det kan jo godt tenkes at du med alt dette bidrar til at bebin fortsetter å være litt "stressa" så få jo de som fagfolk vurdere hva som skal gjøres. Men de er helt avhengig av hva du føler og tenker og hvordan du har det for å få gjort en helhetlig vurdering av situasjonen. Skjønner at dette er belastende for deg, men nå er du under hyppig og god oppfølging, så må du prøve og stole på at helsepersonellet gjør sin jobb oppi dette til det beste for deg og barnet. Masse lykke til!
Snupsidupsi Skrevet 16. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2007 Tusen takk for svar. Jeg er veldig spent på hvordan d går. Hun jordmora jeg møtte igår kveld var ikke akkurat av den forståelsesfulle typen, mens hun på dagtid igår var helt super. Så jeg får håpe hun har vakt idag også. Jeg stoler på at de gjør jobben sin, men samtidig ligger tankene baki bakhodet rundt dette. Spesielt siden de ikke kan gi noe svar...
hagbarta.no 7-fødeklar!c Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Viktig at du sier klart ifra iallefall og stoler på magefølelsen din.Vi tror at de som jobber på sykehus alltid vet best og er noen helter ( noe de kan være :-) ) Men de er bare mennesker de og.
Snupsidupsi Skrevet 16. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2007 Ja, har vært av gårde og er enda mer fortvila. Prøvde å få fram hvor bekymra jeg har vært. Og pulsen på babyen lå idag enda høyere enn igår kveld. Men idag var d plutselig kjempefint! Føltes veldig som at d ble løsningen ettersom de ikke kunne gi noe svar på hvorfor den er høy. Fikk liten forståelse for bekymringa mi. Fikk beskjed om at d var tull å ligge søvnløs. Så nå blir nok alt mye bedre....NOT. Ganske fortvilende. Så jeg fikk beskjed om å reise hjem å komme tilbake hvis bevegelsesmønsteret endra seg. Så nå er ALT ansvaret lagt på MEG. Kjempefint...
twoboys & a girl Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Huff. Føler med deg. Har du lenge igjen? Rart at helsenorge kan fortsette i det uendelige med å feilbehandle, avvise, overlate ansvaret til andre.... Blir så irritert. Ønsker deg masse lykke til. Håper du klarer å finne en måte å få slappet av nå frem mot fødselen. Både får din og den lilles del.
Snupsidupsi Skrevet 16. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2007 Er idag 37+1. Sist fødte jeg til termin, så jeg håper at jeg ikke går over denne gangen heller. Håper den kommer snart. Blir nok litt lange de nærmeste dagene/ukene... Takk for omtanken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå