Gå til innhold

Reise med prematur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg fødte plala vi en tur til syden når babyen skulle være 6 uker gammel. Hadde fått godkjennelse fra barnelege så lenge jeg fullammmet. Nå ble det littt annerledes da gutten ble født i uke 32. Dvs at han er 14 uker når vi skulle ha dratt. vi er fremdeles på sykehuset, han er nå 2 uker(uke 34, og vi venter bare på å få i gang ammingen skikkelig før vi kan reise hjem. er allikevel usikker på om en reise er det lureste. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere er på sykehuset ennå da er det bedre å snakke med lege. de vet bedre. tur kan dere ta når dere vill nå er bayben som er viktig.

Pappa her ville ikke at vi skal fly me jente til ho blir 1 til 2 år

født i uke 30. tror ikke du får så mye tips om dette

klem . håper gutten har begynt å ammer.

Skrevet

......er faktisk helt enig med anonym over her.

Ingen her på forumet kjenner ditt barn bedre enn legene på sykehuset som "jobber" med knøttet ditt hver dag.

Tøtta mi, født i uke 32, var rundt året da vi dro på vår første lange utenlandstur.

Det _kan_ være svært mange grunner til å fraråde en lang utenlandstur.

Dvs pga dårlig/manglende immunforsvar.

Var for store forandringer.

Genrelt mye mer arbeid med en liten prematurbaby.

Matingsproblemer.

For store klimaforandringer er ikke bra for knøtt som blir født med ikke ferdigutviklede lunger.

For store luftforandringer på flyreiser

Jeg f eks fikk beskjed om at tøtta mi ikke skulle ut hvis det blåste for mye, var for rått eller for kaldt.

Er i tillegg hyggeligere å dra på tur med baby når du vet at det meste går på skinner.

Så jeg vil ikke anbefale lang flytur med "nyfødt" prematur-baby.

Tøtta mi var årsgammel på første flytur, og til og med da var det litt styr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...