♥Love is in the aiR♥ Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Med et lite nurk i hus er det vel på tide å få seg termometer! Men lurer sånn på hvilken vi skal kjøpe... Vil at den skal være enkel å bruke ( i øret?) samtidig som den må være nøyaktig ( i stumpen?) Hvilken anbefaler dere? erfaringer?
ketosina Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 stumpen. Mitt øretermometer og det rektale skiller over 1 grad!!!
Pittamitta Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Ikke kjlp slik til å ha i øret.Er IKKE nøyaktig.Kjøpte et som er hvitt og mørkeblått på Apotek 1,Det tåler også vann.Er fornøyd med det ja:-).Koster vel i underkant av en 100 lapp...
Poteto Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 vi kjøpte en på apoteket, som står apotek1 på. en grønn.. den sa hs at var bra.. til å bruke i stumpen.. den i øre er ikke nøyaktig.. (etter mine erfaringer)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Dere har kanskje en sånn vanlig til å ta i stumpen? Så kan dere da kjøpe en til øre, som dere evt kan bruke om babyen sover og du ikke vil vekke h*n..
*Kleopatra Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Det aller beste er vel å bruke vanlig digitalt termometer i stumpen, det blir mest nøyaktig.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Har ikke hatt noe problem med at den i øre viser feil.. Når vi kjøpe det, så testa vi (både jeg og sambo) først med det vanlige under armen og så øre.. Og de viste akkurat det samme!
bente69;) Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Enig med hun andre her, kjøp til stumpen. Ta et som piper når tempen er klar, jo kortere en må vente jo bedre. Vi har nemlig to forskjellige, det ene bruker vinter og vår før det piper, det andre gir et kjapt svar.
Pittamitta Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 Faber SKAL måles i stumpen!!!For å få nøyaktige mål...viktig hos små barn ivertfall...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 15. september 2007 #10 Skrevet 15. september 2007 ja gud forby om man tar det i øret en gang om babyen sover
Gjest Skrevet 15. september 2007 #11 Skrevet 15. september 2007 Fantasiløs, under armen, i øret og i munnen vil alltid vise ca en grad feil Så å sammenligne øret og under arm går ikke. HI, vi har et vanlig digitalt termometer som jeg kjøpe i en utstyrsbutikk når jeg gikk gravid, det har litt kortere tupp sånn at man ikke får dyttet det for langt inn i stumpen
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 16. september 2007 #12 Skrevet 16. september 2007 Først og fremst, Gratulerer! Tror ikke jeg har sagt d her, men bad din svigermor hilse dere..Forresten, så bilde av dere i avisen...Din svigermor viste meg Fint navn dere har valgt til snuppa Øretermometer til så små er ikke til å anbefale...De måler ikke nøyaktig (opplevd mange ganger i jobbsammenheng...) Øret, under arm og i munnen måler ikke like nøyaktig som rektalt... Så på små barn bør man måle rektalt for å få mest mulig nøyaktig resultat...og hvis bebisen har feber og trenger febernedsettende så må jo de få en stikkpille anyway...
Northernlights Skrevet 16. september 2007 #13 Skrevet 16. september 2007 Hvis du skal ha et for øret,kjøp et som koster litt.Jeg kjøpte iallefall et som var veldig rimelig,og det stoler jeg ikke på i det hele tatt. Måtte prøve om og om igjen,og lillegutten ble veldig utålmodig. Nå finnes det de febermålene som man bare presser mot pannen til barnet også,men aner ikke om de er noe tess. De er dyrere.
sveis Skrevet 16. september 2007 #14 Skrevet 16. september 2007 Vi har både øretermometer og vanlig rumpetermometer. Min erfaring er at øretermometeret fungerer bra på oss voksne og på 7-åringen vår. Viser ca samme temperatur med begge deler. Men på lille snuppa må vi ta tempen i rompa for å måle nøyaktig. Tror kanskje det har noe med at øregangene er for trange på de små ørene, slik at man ikke får stukket øretermometeret langt nok inn for å måle nøyaktig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå