:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 en venninne av meg har en jente på 7 år. jeg har kjent denne jenta i hele livet hennes og har passet henne mye. noe som irriterer meg hver gang er at hun finner på reglene under veis i spillet. moren hennes syns det er sånn barn må får være. jeg derimot er så barnslig at jeg blir litt irritert og engentlig ikke får lyst til og spille med henne. småen hadde ikke fått lov og jukse om han forsto noen form for spill.
varg veum Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Nei aldri.... jeg er altfor dårlig taper-- så lar han ikke engang vinne med vilje...haha
Hjertefamilien Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Både og... Å spille spill skal være på barnas premisser. De må lære å både tape, og vinne. Dersom vi spiller og jeg er så heldig å vinne gang på gang på gang er det svært leit for barna, og jeg kan velge å hjelpe de litt på vei, få ett ekstra kast etc. MEN, det går også begge veien. De tilbyr meg ett ekstra kast eller kort når jeg taper mye. Empatiske barn jeg har... hehe Spill skal være moro! Men å finne på nye regler for egen vinning underveis er ikke lov.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2007 ja jeg kan godt tape med vilje for at barna også skal få vinne, men her er det snakk om nye regler for egen vinning undervis
*Molly mus* Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Jeg kan også godt tape for at barna skal få vinne, men juksing liker jeg ikke at de lærer seg nei.
tvilling73, 05/07 Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Høres kjent ut. Vi passa yngste jenta til min manns søster. Hun er 5,5 år og vi skulle spille kort. Jeg husket reglene delvis men skjønte jo fort at hun fant opp nye etter hvert... Da ble jeg også irritert og sa at jeg vant, for hun juksa.. Nei det likte hun dårlig! Men min mann sa "nei, jukser du så vinner du ikke". Jeg spilte sånn at hun vant hver gang hun ikke jukset men gav poenget til meg når hun juksa. "Mamma syns det er greit at jeg jukser " sa hun da.. Det kan hende, men det kan også hende at hun med god fantasi ikke sier hele sannheten :-) Hun lærer jo ikke å bli en god taper av å få lov å jukse...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Om vi feks spiller stigespill hender det jeg teller litt feil og raser ned en stige som jeg ser jeg kommer til å vinne, men jeg lar henne ikke jukse seg til seier nej. Men jeg lar henne alltid vinne i førstemann til .. (Bilen, døra osv osv) da. Hehe.
Northernlights Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 mitt svar: http://www.dinbaby.com/forum/thread/9366425 ;o)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Nei.. Jeg sier at om du tuller og ikke spiller slik reglene er så blir de andre lei seg og vil ikke spille med deg. Det kan de like gjerne lære med det samme..
Gjest Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Trenger ikke la henne jukse, hun gruser meg uansett...hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå