Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 hvorfor det egentli? vil ikke det!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 å nei, det der såg barnsligt ut.. hehe.. men liker det så absolutt ikke!!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 For at de skal sjekke at evt. sting gror bra og ellers at alt er bra. Synes det var greit jeg, da var det liksom grønt lys for at renselse og alt var over. Men undersøkelsen i seg selv var vond, helt knusktørt og mange sting = auuuu. Men det var jo kjapt over og så var man ferdig med det.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 eg sydde ca 7 sting, men føler alt er bra. har hatt mensen 1 gang og hatt sex.. renselse og alt er over. er og mye tørr, så kvir meg!!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Det er ikke obligatorisk, men anbefales hvis du har ubehag/problemer etter fødsel, eller hvis du rett og slett bare ønsker en sjekk. Legen tok bare en utvendig "kikk" på meg.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Ikke nødvendigvis. Dersom du ikke føler at det er behov for en slik kontroll, trengs det ikke. Egentlig er ikke mors 6 ukerskontroll noe must i segselv heller, med mindre du vil sjekke sting, få resept på prevensjon eller lurer på noe. Legen min vil ikke sette inn spiral før 8 uker etter fødselen, og sier det ikke er hensiktsmessig å ta celleprøver før ca 3 måneder etter fødselen.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 nei, ikke her jeg bor hvertfall. Da jeg møtte opp på 6ukers kontrollen sa legen til meg at d ikke var vanlig og nødvendig med sånn kontroll lenger(og da mente han ikke nødvendigvis GU), men kontroll i d hele tatt.. Hallo?? Jeg blei ikke skjekka noe sted jeg, hehe PS fikk forresten trua meg til at han skulle sjekke utenpå magen min om livmora var på plass, også snakka vi om prev. D var d, dårlige greier..
JegErKlar:) Skrevet 17. september 2007 #10 Skrevet 17. september 2007 Da jeg møtte opp på 6 ukers kontrollen, spurte legen om alt som bra til. jeg svarte jeg og så var timen over. Jeg skjønte egentlig ingenting og trodde de skulle teste blodtrykk, ta GU osv osv, men neida, kun et svar om at alt var bra. Etterpå tenker jeg at det hadde vært fint å få undersøkt om alt var ok. Jeg gføler meg i fin form, men jeg vet jo ikke. Nå sitter jeg igjen med følelsen av å ikke være sikker på at alt er bra. Finnes det ikke rutiner for hva som skal sjekkes på 6ukers kontrollen?
Yrha Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 Det er helt opp til deg selv om du vil ha GU på kontrollen. Hvis du føler alt er bra så sier du bare at du ikke vil ha det, selv om legekontoret har det som vanlig praksis. Husk at det er din kropp og du bestemmer! Her jeg bor trenger vi bare 6-ukers kontrollen hvis vi vil ha GU og/eller prevensjon.
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Jeg hadde ikke det. Min fastlege sa at så lenge jeg følte alt kjentes bra ut så vardet ikke nødvendi. Med mindre jeg ønsket det da. (Følte ikke behovet for det da alt er helt fint der nede....Ser og kjenner i hvertfall sånn ut.)
Gjest Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 Jeg hadde ikke det, vi snakket mest. Nå skal det sies at jeg tror legen min "stoler" nok på meg til å la meg bestemme selv, han vet at jeg er sykepleier, og vi har liksom hele tiden "samarbeidet" om evt ting jeg har trengt. Så da han spurte om ting var greit i underlivet, så svarte jeg "ja" for det er det jo. Og siden jeg ikke trenger å ta celleprøve før om 2 år, så mente han det var overflødig. JEg tar jo kontakt om det skulle bli noen plager, og det vet han. Så du kan si nei, om ting er i orden. Men om det ikke er det, så er jo det beste å får undersøkt det. Legen er ingen fiende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå