Gå til innhold

Jeg klør meg ihjel!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg, trenger litt krise hjelp!! Anyone?? Fikk sopp inf. i u.livet forrige helg.. Det var nok hyppig sex og irriterte slimhinner som gjorde det.. Kjøpte kur på onsdag(canesten 1 vag 500mg pluss krem). MEN, jeg klør like forbanna!!! Hva gjør jeg nå?? Tar en kur til? Har ik flere vagitorier i hus nå, men tenkte å å ta krem inn i den aplikatoren hvis det går.. PS. Jeg er ganske så sikker på at d er sopp altså, kan ikke passe med noe annet. Har liksom fast partner og alt, ingen kj.sykd...

:/

soppgurine

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Kan ta litt tid før symptomene forsvinner...har du smurt på nok krem denne uka? Tatt de andre forhåndsreglene?

Skrevet

Ja og ja...:/ Smurt en gang på dagen og.. Da må jeg klø litt, huff.. Hvilke andre forh.regler tenker du på?

soppgurine

Skrevet

*Ikke vask med annet enn vann.

*Bruk romslig bomullsundertøy som kan vaskes på 60 grader.

*Ikke bruk truseinnlegg

*Ikke bruk trange bukser, og truser

*Spis sunt, uten for mye sukker.

*LAktal fra apoteket kan hjelpe for enkelte.

Skrevet

Takk for svar, begge to.. Men skal jeg prøve med krem inni, el en ny vagitorie til, eller vente og evt gå til legen?

soppgurine

Skrevet

*Sov uten truser eller noe nedentil

Her er en liste over matvarer som er gunstige og ugunstige:

Gunstige:

kaffe

presset juice av grapefrukt, sitron eller appelsin

Youghurt naturell (både utvortes og innvortes)

sylteagurk

surkål

Mørkt brød

grønne epler

vann m/kullsyre

Unngå:

søtsaker/godteri

hvitt brød

søt frukt (banan f.eks)

søtmelk (altså ikke-syrnede melkeprodukter)

gjær og raske karbohydrater (det er jo SÅ MYE som er det, så vanskelig å unngå denne gruppa, men kutt ned i alle fall)

Forresten så må partneren din også behandles med krem, og sæd er skikkelig ugunstig for underlivet ditt nå, så skal dere ha sex må dere bruke kondom.

Skrevet

Klør det veldig kan du dyppe underlivet i grønnsåpebad for å lindre...IKKE klø deg i alle fall (ja, enklere sagt enn gjort!)

Siden kuren ikke har hjulpet er det nok best å gå til lege. Det kan hende at kuren ikke virka fordi den var for kortvarig eller at du ikke tåler canesten. Løsningen da er kanskje å velge kur med flere, men da mildere stikkpiller, evt. av merket pevaryl.

Skrevet

Takk igjen.. Jeg har hatt maange soppinf. før og. Men er ganske flink til å følge "reglene" over.. Har aldri hatt problem med at d ikke gikk over etter kur, men en gang fikk jeg en jævlig underlivsbetennelse etter en sopp inf., så jeg går til legen om d ik blir bedre. Er livredd for å få DET igjen..

Ha en fin kveld videre:)

soppgurine

Skrevet

Aha...da skjønner jeg at du er ekstra bekymra! Men da er det bra at vi har leger her til lands...håper det går over!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...