Gå til innhold

Ang. de ulike mme...

En gullgutt og snart ei tulle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på de ulike mme, altså NAN, Små folk, Hipp, Collett osv? Er det i utgangspunktet det samme hvilket merke man bruker? (Nan koster jo nesten det dobbelte av f.eks Hipp, så hvis det er samme innhold og kvalitet, så er det jo like greit å velge HIPP?). Noen som har dårlige erfaringer med de ulike merkene? Kan man veksle på litt mellom de ulike merkene (hvis man ikke får tak i det merket man pleier å bruke f.eks?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir det samme som med alt annet, som f.eks. bleier, barn er ulike og noen reagerer med mer gulping, forstoppelse etc på ulike mme-merker. Den eneste som er garantert forskjellig er NAN H.A.1 som du kun får kjøpt på apoteket, den er hypoallergen, altså behandlet på en måte som skal beskytte bedre mot allergi. Men den er dobbelt så dyr som vanlig nan.. Jeg kjøper den for den er den sønnen min får minst magetrøbbel av, men han er kun 3 1/2 mnd og har fått mme hele tiden og så lenge jeg ikke har ammet ønsket jeg den med mest beskyttelse mot allergi, koste hva det koste ville. Men prøv deg frem, kjøp den billigste først og hvis babyen din ikke reagerer negativt på den så fortsetter du med den. PS! Alle mme kan gi forstoppelse, det er helt vanlig ihvertfall i begynnelsen, så hvis det skjer så prøv med maltekstrakt i melka, f.eks. 1/2 teskje i annenhver flaske, fås kjøpt på vanlig matbutikk, står sammen med vitaminene. Lykke til:)

Skrevet

Eneste jeg vet er at før i tiden så mente man at "collett-babyer" ble mye tjukkere...

Sånn ellers så holder jeg meg til NAN, men det er vel egentlig kun fordi jeg er et vanemenneske. Bryr meg lite om å sjekke prisforskjell etc.

Skrevet

Grunnen til at Nan koster nesten det dobbelte av Hipp, er at det er mer enn dobbelt så mye i pakka... Hipp har vel bare 400 gram i pakka, mens Nan har 1000...

Skrevet

Jeg bruker også NAN H.A.1. Har funnet ut at hun gulper mye mindre av den. I tillegg har hun en storesøster som har MYE allergi, så da tar vi våre forholdsregler. CVi startet med NAN H.A.1, når hun var 7 uker, begynte med NAN når hun var 5 mnd., da begynte hun å gulpe mye mer enn tidligere, og gikk da raskt tilbake til NAN H.A.1, og gulpingen avtok drastisk. Så nå bruker vi den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...