Maigutt07 + maijente10 Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Sønnen min er kun 3 1/2 mnd og allerede igang med sin tredje forkjølelse stakkar. Er dette normalt egentlig? Det hører med til historien at han får mme, men jeg mente å lese et sted at babyene får i seg antistoffer i mors mage som holdt dem beskyttet mot sykdommer de første månedene... Synes så synd på ham som ikke kan få nesespray engang stakkar (han får saltvannsdråper, men det funker da ikke på meg ihvertfall), og han surkler nedi brystet fordi han ikke får hostet opp alt slimet og da er jeg så redd for at han skal få lungebetennelse... Flere som har babyer eller har hatt babyer som har vært forkjølet de første månedene, eller noen som vet hvor vanlig dette egentlig er?.. Vet at forkjølelse ikke er verdens verste ting, men får indirekte dårlig samvittighet fordi jeg ikke kan amme ham og tror at han ikke hadde blitt forkjøla dersom jeg hadde kunnet amme... Samboeren min tror dette også, akkurat som om jeg føler meg bedre da...
kokko Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 min gutt er nå snart 5 mnd og han får bare pupp til nå og det er 2 gang vi går gjennom en forskjølelse. men denne gangen så har vi fått effedrin(tro det er det det hetter) for å få opp slim. stakkars han er jo kjempe tett. jeg drupper saltvann dråper 1 gang i timen fordi min lille gutt også har fått trykk i øret. så jeg får håpe at dette skal hjelpe. du kan hilse til din samboer at min gutt går gjennom det samme og han får bare pupp. nå har jeg begynt å gi han litt grøt
Tussi og gullgutten Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Hei. jeg har en gutt som ble født samme dagen som din. han er kjempeforkjølet akkuratt nå og jeg fullammer... her renner det av øynene,nesen, feber og surkler i pusten når jeg legger han ned. pratet akkuratt med legen og der sa de at de små ofte blir forkjølet fordi immunforsvaret ikke er bra enda. så bare plei gutten din og legg vekk den dårlige samvittigheten din.
Mamma til to tette Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Huff, du skal virkelig ikke gå rundt og føle at pga du ikke ammer så blir babyen syk! Her har vi hatt en fæl runde med influensa, både jeg og sambo har lagt nede for telling men gutten vår som ikke har fått mme siden han var 2 mnd (5 1/2 mnd nå) har ikke vært syk i det hele tatt. Og det selv om han bare har hatt snørrete foreldre rundt seg. Så ikke ha dårlig samvittighet, alle barn blir forkjølet, mm eller ikke. God bedring til babyen din, vet at det er hjerteskjærende når de små er syke!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Mi har hatt 2 forkjølelser og hun er bare 2 mnd, og jeg fullammer. Jeg hadde ikke klart meg uten en nesesuger. Hver gang hun nøys, satt jeg klar med sugern og fikk ut slimet. Hvis du ikke har en slik, vil jeg anbefale det på det sterkeste! Fåes kjøpt på apotek.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 15. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2007 Tusen takk for svar alle sammen. Det lettet å høre at babyer som blir ammet også blir forkjølet! Så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for det! Så da vet jeg at det er normalt for så små babyer å bli forkjøla, mm eller ikke. God bedring til deres babyer også
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Jenta mi blir 5 mnd på ons og hun har vært forkjølet 3 ganger og hatt omgangssyken 1 gang allerede. Første gang hun var forkjølet så var hun bare 2 uker, og omgangssyken hadde hun når hun var 2 mnd. Og jeg fullammet på den tida... Så det har INGENTING å si om du ammer eller ei. Jenta mi har ei storesøster som går i bhg da, så hun tar med seg en del hjem:-(
Mooncake Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Uff, det er så sårt med så små som er så forkjølet. Har du vært hos legen for å sjekke evt RS? Du skal ikke ha dårlig samvittinghet for at du ikke ammer. Jeg ammet heller ikke og snuppa har vært frisk som en liten fisk fram til nå (nå setter snuesesongen inn ...). Snuppa er 9,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå