Gå til innhold

Fra to til tre barn... Dere som har tre eller mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er de største forskjellene hvis dere skjønner? Mye mer jobb? Pes i forhold til bil, soveplass o.l.? Hva er de BESTE sidene??

Har to nå, ei på snart seks, nettopp begynt på skola og en gutt på 19 mnd.

Og i det siste har jeg fått så SINNSYKT lyst på en til..

Hadde jo egentlig alltid sett for meg to, men klarer ikke slå meg til ro med tanken på at jeg aldri skal få flere... Og mannen er jo med på det..

Så er vel egentlig litt på jakt etter argumenter for og i mot mer enn to, og damene her inne bruker jo kunne argumentere for seg:)

Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tre barn, og syns det er helt perfekt. Det er liten forskjell fra to til tre. Største "sjokket" var å gå fra en til to. Men fra to til tre, syns jeg gikk veldig greit.

Nå har vi da også tre år i mellom alle tre, og sånn sett, rekker vi å få dem "litt store" før neste mann har kommet.

Jeg jobbet redusert i mange år, og det vil jeg nok anbefale, skal man ha tre barn. Har begynt å jobbe fullt nå i våres, og skulle egentlig ønske at jeg kunne fortsette med det, for fulltidsjobb og tre barn er det eneste som jeg egentlig syns er litt pes. Men man venner seg jo også til dette, men det er godt å kunne ha litt mer tid i hverdagen når man har tre.

Men jeg har ikke angret en dag på våre tre barn, fordi de gir meg så mye mer i gleder og smil i hverdagen. Så om du ønsker deg tre barn og mannen er med på det, go for it sier nå bare jeg:-) Lykke til.

Skrevet

Takk for svar:) Jo ser det med travelheta, er kjempehektisk med to synes jeg... Har jo heldigvis dagjobb med fri helg og helligdager, vet ikke om vi har råd til at jeg reduserer på arv tia... Men noe å tenke på ja:)

Jeg begynner jo å dra på åra også, kan jo ikke bare utsette dette heller hvis jeg skal gjøre det... Hjelpes!!!

Skrevet

minus: syns aldri jeg får kvalitetstid nok med hvert enkelt barn, når vi hadde 2 hadde vi 1 hver å hjelpe og følge med på, ingen tid til meg selv, dyrt med klær, utstyr og ting de trenger pga ulik alder og str, har aldri "fri" til oss da det er vanskelig å få barnevakt til 3 viltre barn, utrolig høye matutgifter etter som de vokser til, forferdelig dyrt å dra på ferie feks som til syden da man MÅ ha 2 soverom og det koster penger itillegg til alle lommepengene for 3 barn som vil ha is og mat og leker og aktiviteter:-)

pluss: er utrolig moro!:-) og elsker barna mine!

Skrevet

hehe:) JA det er sånne ting jeg også tenker på. Nå er minsten blitt så stor at livet er " normalt" igjen,,, dvs ferdig med amming, søvn om nettene, spiser selv ol.

Tror jeg må slutte på se på den jordmorserien på tv :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...