Gå til innhold

Trenger sunne mat tips om man skal slanke seg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen??:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lite karbohydrater..

mye grønnsaker og rent kjøtt..

Skrevet

Salater i alle varianter. Kokt/stekt fisk. Mye frukt:o) masse vann. stekt kylling og ris. Sjysaus. Det var litt:o)

Skrevet

Jeg har kuttet ut kun brød de siste mnd. Ellers spiser jeg som før. Har gått ned 7 kg.:-)

Skrevet

Flere små måltider ila dagen, ikke tre store. Seks er vel et ok antall. Og ikke spis sent på kvelden, helst ikke etter kl 20. Kun vann etter den tid.

Skrevet

Et veldig sunt knekkebrød som heter Sesam Delicatess. Det kan du ha magerost på og skinke og salatblad og paprika og agurk og og og he he. Det inneholder ikke hvetemel.

Skrevet

Spis mat (dvs vanlig mat, ikke godteri eller kaffebrød) 6-7 ganger om dagen. Det vil si frokost, lunsj, middag og kveldsmat og et par mellommåltider. Mellommåltidene kan gjerne være frukt. Ikke spis deg stappmett, men spis moderat. Drikk mye vann.

Ikke spis godteri eller kaffebrød annet enn i helger eller ved spesielle anledninger. Drikk heller ikke brus i hverdagen.

Det var mine "kjerringråd" som fungerer godt for meg. :-)

Skrevet

Sier meg enig i det som anbefaler lite karbohydrater.

Skrevet

Oi så bra:o)

Skrevet

Takk:o)

Skrevet

Godteri og brus har jeg kuttet ut:o) Bare på lørdager..

Skrevet

Jeg har mer tro på å endre vaner enn å "kure seg". Jeg tror man kommer lengst med å prøve å venne seg på et kosthold som man kan leve med resten av livet. Man trenger både fett, proteiner og karbohydrater. Går man på en kur, så går man gjerne fort ned, men hva skjer den dagen man begynner å spise normalt igjen? Da er kroppens forbrenning helt ute av balanse, og man kan fyke rett opp i vekt igjen - gjerne med et lite tillegg også.

Skrevet

Går helt fint å leve på lite karbohydrater, vi har gjort det i flere år.

Skrevet

"Lite" er et relativt begrep! Det du kaller "lite", kan være innenfor grensen for hva som er sunt og normalt. Kostholdet til den jevne nordmann består jo av for mye karbohydrater og fett, og for lite proteiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...