Gå til innhold

Har dere gode venninner? Hva er en god venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg savner en god venninne som jeg kan prate om alt med, fortelle det jeg føler og som jeg kan finne på ting sammens med i ny og ne.

Hvordan er det med dere?? Og hva mener dere er en god venninne? Håper på mange svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to stk som jeg definerer som gode venninner.

En god venninne er til å stole på, en som alltid er der, som stiller opp i vondt og godt og som jeg kan prate med om alt.

En som ikke dømmer, en som man kan diskutere med. et godt vennskap er et slikt vennskap at man kan være borte fra hverandre i månedvis, og når man treffes igjen, så er alt det samme gamle =)

Skrevet

Enig med *Jenta*med*lillegutt*,

har ei jeg syns det om!! har det å litt som deg HI:/

Skrevet

HI,send meg en persoblig melding davell:)

Skrevet

Har to nære og gode venninner, en som jeg har hatt siden jeg var 7 år så vi har vokst opp sammen og en som jeg ble kjent med i tenårene. En god venninne er en som man kan prate med alt om, også ting som man ikke nødvendigvis er så stolt av. Og som man engasjerer seg i, dvs støtter og følger opp ting som skjer i livet deres. Med full jobb og hjemme med baby får man ikke nødvendigvis se dem hver dag men vi mailes hver dag og snakker på telefonen i løpet av uken. Og så har vi koselige besøk og en utekveld i ny og ne. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten de jentene!

Skrevet

Jeg har flere gode veninner. Den ene er søsteren min. Vi snakkes i tlf mange ganger i uken, flere timer til sammen. Vi forteller hverandre det meste, kan klage og syte til hverandre. Støtter hverandre, sier ifra viss den andre må skjerpe seg med noe. Holder på hemmeligheter. Gir råd og veiledning til hverandre. Vi er uenig i mye, men respekterer hverandre for det. Vi har altså ett veldig trygt og sikkert forhold. Uansett hva vi sier om hverandre, så er vi venner uansett. Og stiller opp for hverandre.

Så har jeg to andre gode veninner, som jeg også deler det meste med. Vi kan diskutere verdensproblemer, andre problemer, fortelle morsomme historier. Sladre sammen. Kan stole 100% på hverandre, ikke den ene, der er to av oss forsiktig med å fortelle til den tredje ting vi ikke vil skal gå videre . Vi går turer sammen og møtes en gang pr mnd. De er også barndomsveninnene mine. Vi kommer alltid til å holde sammen og respekterer hverandre, selv om vi er veldig ulike. Vi er ofte uenige, men ingen synes noen er dumme eller noe som helst. Vi tenker aldri stygt om hverandre. Støtter hverandre og viss de er noe jeg finner på noe med, så er det disse. Men vi er veldig opptatt på hver våres kanter, så det blir sjelden. Kanskje en gang hvert år eller annenhver år. Men vi treffes fast en gang pr mnd, og den ene går jeg tur med fire fem ganger i året.

Jeg har en gjeng med veninner som ikke er så nærme som disse. Men som er gode likevel. Men jeg kjenner de ikke så godt og kan ikke stole på att de ikke går bak ryggen min, eller synes jeg er dum viss jeg sier eller gjør ting som er feil i dise øyner.

Mannen min er den mest betrodde. Men veninnene mine kan jeg snakke med om alt mellom himmel og jord. Mannen er ikke så flink i "jentesnakk":)

Jeg synes selv jeg har ett godt nettværk og har gode venner. Jeg føler meg heldig fordi jeg har så tette bånd med flere, bånd som er svært sterke og som ser ut til å bli sterkere og sterkere for hvert år. Selv om vi altid har vært sammen. Rart...:)

Ellers så finner jeg på mest sammen med barna mine. Nyter å gå i skog og mark. Vi går på kino, teater og diverse. Har ikke de store behovene til sosoialt liv, utenom att jeg går i to ulike prate klubber pr mnd. Den ene med de beste veninnene, den andre med de andre veninnene.

Skrevet

Jeg har 3 bestevenniner om man kan kalle dem det:)

De har kommet inn i livet mitt på 3 forskjellige stadier,barneskole, gjennom idrett og gjennom en felles bekjent og vi har delt mye glede og sorger!

De er alle 3 jenter som jeg stoler på og kan fortelle alt til!! Vi alle 4 kan både ta og gi, lytte og snakke!!

Man behøver ikke å sees hver uke, men når vi først møtes så føles det som det var i går:)

No som jeg er den første ut med baby og familie så kan det til tider føles litt tungt... når man ikke har noen som forstår hva du går igjennom:) Men de er så søte og prøver så godt de kan!!

Samboer er den jeg klarer å være mest sårbar og åpen til!!!:)

Gjest MammaTil3
Skrevet

Har en god venninne, resten har gradvis falt fra etter jeg fikk barn. Har blitt kjent med noen etter det, men er vanskelig å finne noen man kan stole på.

Tar så lang tid å definere god venninne, så jeg står over. Dessuten har du fått mange flotte svar her allerede :)

Er det vanskeligere å finne gode venner på et lite sted enn i en stor by, eller omvendt forresten?

Skrevet

Du har fått mange gode svar på hva en god venninne er :)

Når man har en god venninne, tror jeg man vet det selv :)

Hvor bor du, HI? Send meg gjerne en pm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...