Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Har sopp på puppene! Æsj... Skikkelig vondt og ekkelt. Kan jeg bruke canesten på det?
1 på 2 og 1 i magen Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Ja, det kan du, men jeg har sett forskjellige svar på om man må vaske det av før amming. Ellers er Mycostatin krem (reseptbelagt) også et soppdrepende middel, dette trenger ikke å vaskes av. Selv har jeg slitt lenge med å bli kvitt sopp (to og en halv måned, faktisk), og det som har hatt best effekt hittil er Krystallfiolett. Det er et soppdrepende liniment som du får reseptfritt (og billig...) på apoteket. Har nettopp brukt det to ganger i døgnet i fem døgn, og det hjalp, men kan ikke si for sikkert enda at jeg er kvitt svineriet!
veronica t Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 ja d skal du bare gjøre, men tørk av før du ammer, kan vist være vond smak, slik at babyen kan sky puppen.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Ja, det kan du, men vask det bort før amming! Men det beste legemiddelet for sopp på brystvortene er Mycostatin. Har babyen din sopp også?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Har ikke sett spor av sopp hos jenta mi, nei. Får prøve canesten, og vaske av... Eller legen over helga. Hvor lenge må jeg smøre for å bli kvitt dette?
Learning to fly Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Jeg har alltid vasket meg med vanlig blå farris når jeg har fått sopp på brystvorten. Viktig å samtidig dyppe en q-tips i farris og pensle på innsiden av kjakene og på gommene til babyen også. Jeg gjorde alltid dette før og etter amming. Tok ca en uke. Har hatt sopp ca 5 ganger (over flere år..) og farris har alltid hjulpet.
juhu Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 sliter med det samme akkurat nå. Fikk beskjed av legen å bruke Canesten på puppene (ikke nødvendig å vaske av, men smør deg rett etter amming) og så fikk jeg Mycostatin til babyen selv om hun ikke har noen symptomer. Skulle smøre 8-10 dager etter at symptomene var borte. Noe sikkelig drit å bli kvitt. Holder nå på på 4 uka og endelig ser det ut til å bli bedre. Det gjør jo så vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå