Gå til innhold

Superglad, hvorfor vil du føde i smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som syntes det var så grusomt vondt å føde at du ville vært likegyldig hvis noen hadde kappa av deg armen, hvorfor ønsker du å føde uten bedøvelse???? Syns du det er stas å pine og plage deg selv? Er en fødsel en kvinndomsprøve?

Hva syns du om sånne som meg som planlegger "smertefri" fødsel, ved å bestille epidural så fort åpningen er stor nok til at jeg kan få epidural? Hva syns du om sånne som meg som ikke tørr å ha sinnsykt vondt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ha ha ha ha, hvorfor kan du aaaaaldri glemme den setninga mi om armen?????????

jeg ønsker å føde uten smertestillende fordi jeg ønsker det, rett og slett enkelt og greit. Det ønsket jeg sist også, kom inn å ropte etter epidural, fikk kun lystgass å klarte meg fint med det. Har i ettertid tenkt på hele fødselen å funnet ut at jeg faktisk kom inn såpass sent at jeg kunne fint klart meg uten hvis jeg hadde visst det jeg vet i dag.

Hva jeg synes om deg er helt uvesentlig. Å jeg håper du kan slutte å be meg ha meninger om deg hele tiden. Har andre ting å tenke på :-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Øh...har ikke du allerede snakka med superglad om dette?

Skrevet

tihi, bare en trillion ganger altså :-)

nærmeste jeg noen ganger har kommet en stalker ha ha ha ha :-)

Skrevet

nøffemor... sier d som eg har sagt d før...

syke syke menneske... håper virkelig ikke du har barn og er en "ekte" person...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Rart at hun henger seg oppi dette...hun hater jo kvalme og å spy, men likevel blitt gravid 2 ganger ETTER et svangerskap der hun var kvalm. Og hun unnlot ikke akkurat å drikke grønn te selv om hun reagerte på den...

Skrevet

Herregud, nøffemor, la stakkars superglad være i fred! Du sjokkerer stadig med disse syke innleggene dine.....Må si meg enig med so-exited her altså....

Skrevet

Hadde jeg vært SuperGlad, hadde jeg faen meg revet av meg armen og slengt den etter deg!!

Skrevet

ja men må si jeg begynner å lure på om faktisk nøffemor er "ekte" jeg fordi hun har jo vedlikeholdt sine syke tanker over så lang tid.

kan jo bare ta en liten oppsummering da..

- spy og omgangssyke (som nevnt over)

- røyke angst fordi foreldre har røykt

- smertelinding og smertehelvete og atter smerter

- abort tema.. ja vi vet du er i mot abort

- forrakt for sin mann som ikke kunne gråte og dermed ikke viste følelser

- forrakt for mann som hadde tatt livet av en kattunge som guttunge...

- smertehelvete smertehelvete

kunne sikkert blitt en enda lengre liste ...

fatter faktisk ikke at nøffemor får være på bim jeg.. og d aller værste er denne "sykelige" husken på folk som har nevnt noe innenfor disse temaene.. da er d jo terror meldinger som ingen har bedt om..

nei herregud... få ut dette svineriet...

Skrevet

enig med so-xited!!!

slike folk vi ikke ha her!

Skrevet

djeees.. jeg er åsså "redd" for smertene, men vil ikke ha epidural allikevel... er det noe galt med det, eller?? alle har jo forestilt seg åssen fødselen skal forløpe, selvom det sjelden blir som man planlegger...

Skrevet

fødte uten smertestillende første gang og er jammen gravid igjen.

din kropp,din mening er den som gjelds ;)

Skrevet

Tar av meg både hatten og trusa og det som måtte være for den som føder uten smertestillende.. Det er virkelig en BRAGD! Jeg har ikke tatt stilling til noe sånt enda jeg,for fødselen er liksom såååååå lenge til.

Kan man virkelig krangle med folk som velger å føde uten bedøvelse? Det er bare å la seg imponere! Superglad; jeg er veldig stolt av deg så skjønner at du er stolt selv og! Dæven.. Nøffemor... Hva feiler det deg innimellom?

Skrevet

Jeg fødte med kun to Pinex Forte innabords (de hjalp like mye som smurfedrops), og jeg har ikke akkurat traumer av den grunn. Visst var det vondt, men levelig. Synes det var litt fint å kjenne hvordan kroppen jobbet, jeg... Ikke skreik jeg som et udyr heller, og ikke kasta jeg opp... Nøffemor, du er et merkelig lite vesen. Slapp nå av og konsentrer deg om egne ting, jeg fatter ikke hvorfor du skal tilte så sinnsykt på folk som faktisk ikke vil ha bedøvelse? Er dette noe som plager deg veldig i din hverdag? Du må ikke stresse sånn med dette, tenk om du blir så stressa at du spyr! DET hadde vært ille det!!!

Skrevet

Ikke vær så sur på meg, Superglad, så skal ikke jeg være sur på deg lenger heller.

Hvor lang tid - hvor mange timer tok det fra du ankom sykehuset til du fødte? Du har sikkert fortalt det før, men jeg husker det ikke nå. Du skrek etter epidural da du ankom sykehuset, men fikk det ikke. Det var vel kanskje fordi du ikke ble prioritert fordi du hadde stor åpning, eller kom du borti en jordmor som var for fødsel uten bedøvelse?? Du forteller at du syntes det var deilig å bruke lystgass på slutten av fødselen, men i etterkant angrer du fordi du brukte det. Hvorfor angrer du på det? Har du et så høyt ønske om å være urkvinne som føder uten noe som helst smertestillende, at du til og med syns at lystgass er et nederlag å bruke? Du sier du kunne fint klart deg uten det hvis du hadde visst det du vet i dag. Hva mener du med det du vet i dag??

Superglad, jeg skal ikke krangle med deg lenger, jeg er bare nysjerrig på hva du mener og jeg er spent på hva du kommer til å ha å fortelle når den forestående fødselen din er over. Lykke til, fød i smerter du! Jeg er glad jeg slipper.

Skrevet

ha ha, hva i all verden har du å være sur på meg for da? at jeg ikke var flink pike å holdt kjeft på tv, at jeg ikke tok hensyn til at akkurat du skulle se fødselen min?

dette blir for dumt nøffemor!

Skrevet

Superglad, jeg føder og uten smertestillende, og det er fordi jeg vet jeg klarer det, og er frisk å rask etterpå:) Første fødsel tok 20 timer og andre tok 3 timer, men epidural tenkte jeg aldri på.

Skrevet

..bare lurer siden det virker (i dette innlegget) som at du ER gravid, siden du planlegger en "smertefri" fødsel... og i et annet innlegg skriver du at du har 2 dager igjen til termin..? ..dvs enten er du snart 3mnd på overtid, eller så har du allerede rukket å bli gravid med nr4?

----->

----->

Sv: Flergangsfødende: Menssmerter vs vesmerter. NYTT 23:49 29.06.2007

Den følelsen kjenner jeg godt, angsten for smerten som skal komme.

Jeg husker særlig første gangen jeg skulle føde,

da riene begynte for fullt så gjorde det veldig vondt i ryggen.

Jeg visste at jeg skulle få epidural tidlig i fødselen,

men jeg ble veldig redd da riene satte igang for alvor.

Fordi jeg tenkte at "hjelp, hvordan skal jeg klare smerter

som bare blir sterkere og sterkere enn dette".

Jeg var også spent på å få epidural,

jeg fryktet at det kunne gjøre vondt å sette den og

jeg har hørt skrekkhistorier om epidural som ikke

virker og bare gir bivirkninger. Så første gangen hadde

jeg veldig angst for hvor intense smerter jeg faktisk måtte igjennom.

Men da jeg fikk epidural ved 3 cm åpning like etter at

jeg ankom sykehuset, slappet jeg av. Resten av fødselen gikk greit,

jeg fikk aldri sterkere smerter enn jeg kunne leve med.

Andre gangen var jeg på sykehuset da riene ble ordentlig

vonde og da fikk jeg epidural veldig fort.

I den fødselen hadde jeg aldri voldsomme smerter.

Nå er det bare to dager til terminen med nr. 3,

så nå er det bare å vente å se når fødselen begynner.

Jeg skulle ønske fødselen ikke begynte midt på natta,

slik at det blir enklere å organisere barnepass ovs.

Jeg kjenner veldig godt til angsten for

smertene "hvor vondt skal det bli?".

Fordi det er forferdelig mye skrekkbeskrivelser av

fødselsmerter å høre overalt, veldig påstår at smertene er

så sterke (hvis du føder uten noe smertestillende)

at det er helt umulig å fatte at slike smerter fins

før man har opplevd det. Det er til å bli vettskremt

av alle fæle beskrivelser av fødselsmerter.

Så kjenner godt til den følelsen du sikkert

hadde i fødselen, angst for at smertene skal gi

deg ubeskrivelige og reell dødsangst.

nøffemor

<----------

<----------

<----------

??

...just curious....

Skrevet

jeg ler meg skakk av nøffemor sine innlegg jeg;) men har vel komt til et punkt hvor jeg er drittlei av å hørre om denne fødselsangsten hennes. Hun skriver jo akkurat det samme i alle innleggene sine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...