Gå til innhold

Når hadde du ringt?

Fantasiløs m/ 2 vakre gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkt på en jobb hvor fristen gikk ut 7.september!

De skulle gå gjennom søknadene denne uka som har gått, og så ta inn til intervju til uka som kommer!

Når hadde du ringt for å høre åssen det ligger ann? Eller hadde du i det hele tatt ringt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ringt etter en uke så på mandag passer fint å ringe =) at du ringer viser bare interesse og er bra!

Skrevet

Ingen flere?

Skrevet

Jo, jeg er enig i en ukes tid etter søknadsfristen.

Jeg er selv jobbsøker og har nå begynt å bli pågående og flink og ringer på de for å høre hvordan det går. 1 uker er min frist. Men ikke før 1 uke heller da. :)

Skrevet

Hva slags jobb er det forresten, spurte lille nysgjerrige meg:)

Skrevet

På sykehjem =)

Skrevet

så lenge de har sagt at de skal ha intervjuer uke som kommer, så hadde jeg nok ikke rint i det hele tatt jeg da......

Hva skal du spørre om liksom? Dersom de har tenkt å ha deg inn til intervju, så ringer jo de deg:)

Skrevet

Spørre åssen det ligger ann =)

Skrevet

Det er jo forskjellig hvordan det blir oppfattet.... Jeg syns bare det var masete da jeg skulle ansette, men så var det en veldig liten bedrift og MANGE søknader....

Skrevet

jojo, men dersom du er aktuell, så vil de jo ringe deg i løpet av uke. dersom du ikke er aktuell, så ringer de ikke........

Jeg har selv vært med å intervjue, og det er sikkelig irriterende med alle som ringer om "hvordan det går..." så lenge vi har gitt beskjed om når de aktuelle kandidatene vil bli innkalt til intervju. Har mye mer sans for de som ringe rog viser interesse ang stillingen FØR de søker.....

Skrevet

Mange av stillingene jeg har søkt bruker lang tid, veldig lang tid, på å svare på søknad. Så jeg spør nå de regner med å begynne intervjurundene. Så jeg vet at om jeg blir innkalt er det innen da og da, og så slipper jeg vente for alltid:)

Vi snakker om steder som bruker fra 4-8 uker før man hører noe som helst.

Skrevet

Da er dere mye mer effektive enn alle her, for de jobbene jeg har søkt så har jeg fåt brev om at de har mottatt søknad etter kanskje 2-3 uker, så evt innkalt 3-4 uker etter det igjen. Og i det første brevet har det ikke stått noe om når de skal intervjue folk... Så DA må det vel være ok å spørre?

Og jeg tenker at det må være urteit å ringe før man søker om man faktisk vet at man er kvalifisert og egentlig ikke lurer på noe? Å dikte om spørsmål er veldig falskt og teit vel?

Skrevet

Dersom man ringer for å spørre om interbjuprosessen ogsv, er det selvfølgelig OK. men så lenge man har fått beskjed om når man evt vil bli innkalt osv, så synes jeg det er masete med de som ringer fro å spørre hvordan det ligger ann!!

Å ringe med oppdiktede spørsmål er sjelden lurt. Men det er jo mye som ikke står i en utlysningstekst da, og mange ringer for å spørre om ting rundt den aktuelle stillingen før de søker. Ikke bare ang kvalifikasjoner, men gjerne med spørsmål rundt bedriften, rundt oppgaver, organisering osv osv osv. DET ser jeg på som positivt!

Skrevet

:)

Jeg ringer bare før OM jeg lurer på noe. Mange steder vet jeg om arbeidsplassen i utgangspunktet og mange er så flinke til å skrive godt om arbeidsoppgaver at jeg ikke lurer.

Jeg ringer da etterpå om jeg ikke har hørt noe, for å høre ang intervjuer og slikt. Ikke om jeg skal inn (er ikke sååå frekk, he he), men når. Uff, håper de ikke syns jeg er irriterende da. Jeg gjør det jo fordi jeg er veldig interessert i jobbene da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...