Gå til innhold

Hvorfor legge 1400 kroner i en dress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg for et par år siden, da eldstemann begynte i barnehage. Men så hadde naboens sønn en trolldress, med super passform i forhold til de billigdressene vi brukte. Og mens gutten min i løpet av en vinter slet gutten ut 2 cubusdresser, til 599 kroner hver, var trolldressen like fin da den ble for liten. Jeg jobbet dessuten i friluftsbarnehage et par år på den tiden, og så hvor lite bevegelige barna var i billigdresser. Og i kalde vintrer, her på Østlandet, var det også en god del dresser som ikke holdt rent temperaturmessig.

Etterhvert kjøpte jeg min første trolldress, og den varte 2 sesonger. En super, lett dress, som i tilegg til å holde varmen pustet, sånn at barna ikke blir klamme og svette. Det eneste minuset med trolldressene er (etter min mening) at foret er festet på en klønete måte. Dette er litt av grunnen til at jeg nå sverger til Reima, på de minste. For reima er jo også en lett dress, med god passform.

Tror de fleste som har kjøpt en dyr dress, senere holder seg til disse dressene. Nettopp pga at de er bedre. På samme måte som litt friluftsinteresserte voksne heller kjøper bergans, norrøna, north face enn f.eks en billigjakke på cubus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja man får ofte det man betaler for..

Skrevet

Jeg legger 1400 kr i en Troll fordi jeg vet at jeg kjøper kvalitet! I dette sure, kalde landet vårt, så vil jeg være sikker på at ungene er varme og gode;=) Det samme gjelder regntøy, skotøy og ullundertøy.

Til sommern og til innebruk kjøper jeg hva som helst av det jeg/ungene liker;=)

Skrevet

He he, tror ikke du las hele innlegget mitt Snulder.

Skrevet

Helt enig med deg, men jeg har kjøpt de på salg som regel. Kjøper en størrelse eller to for stor da de kommer på salg om våren og bruker de neste vinter.. Men jeg kjøper bare en dyr dress da, en billig fra Cubus e.l må holde som skifte/ekstra dress.

Skrevet

Skulle ønske også jeg kunne kjøpt en av disse superdressene til tuppa mi :s

Skrevet

Er bare så ufattelig enig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...