Gå til innhold

VIte kjønnet eller ikke???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er såååå usikker altså. Skal til ultralyd om en måned (så jeg har jo litt tid å tenke på). Jeg har egentlig hele tiden tenkt at jeg ikke vil vite hva det blir for å få overraskelsen og spenningen på fødeavdelingen. Tenker at det hadde vært gøy å ikke vite med førstemann, og så kanskje heller ok med nr to i forhold til hva man har av klær osv.

Men så de siste dagene så har jeg begynt å tenke at det kanskje hadde vært gøy å vite det (hvis de kan se det da) for å kunne planlegge litt osv... Og det er jo uansett så utrolig stort å få barn i seg selv at om man vet kjønnet el ikke så blir det like spennende vil jeg tro. Er sååååå usikker. Noen gode råd? Hva tenker dere, eller har dere gjort? Og erfaringer med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ville ikke vite kjønn med nr 1, det var riktig for oss. Helt herlig å få den overraskelsen når babyen kom ut. Det ble en gutt. Denne gangen ville vi vite det, mest pga praktiske årsaker, men navlestrengen lå mellom bena hans/hennes så det gikk dårlig. Skal på 3d/4d ul den 21, håper de ser noe da:-)

Skrevet

Jeg ville ikke vite det første gangen, men jeg angret mange ganger på det etterpå. Jeg fikk ei jente, men etter at jeg fødte fantes det bare hvitt og grått i jenteklær, ganske kjedelig i grunn. Hun hadde to røde bukser det første halve året....ellers var alt hvitt og grått.

Denne gangen vil jeg vite det, nå vil jeg ha sjansen til å planlegge litt på forhånd =D

Spenningen er stor uansett på fødestua.. det er jo første gang man få se den lille =D

Skrevet

Det er en virkelig deilig følelse å vite hva som er i magen min.

Selvfølgelig blir man like glad samme hva det blir!!

Jeg føler vi får en annen tilknytning til gutten i magen, og vi kan forberede oss på en helt annen måte.

Vi er glade for at vi vet:-)

Skrevet

Vi ville vite med nr en, men fikk aldri noe sikkert svar.

Med nr to har vi fått vite hva det blir. Det er veldig fint å vite det av praktiske årsaker, men jeg synes også at det er noe mer konkret å forholde seg til :o) Storesøster synes også at det er fint at vi nå sier at det er lillesøster inni magen.

Ang på fødestua. Hvis du sjekker ut "jordmødrene" på NRK, så vil du nok se at de fleste nybakte mødrene hverken gråter eller er i ekstase etter at babyen er født. De fleste er bare utrolig sliten og matt av hele seansen. Det overrasker meg ikke at noen nesten ikke får med seg kjønnet i det hele tatt*ler*

Jeg var mest opptatt av å få babyen i armene mine. "Å, ja...kjønn? Jente? Ok, spiller ingen rolle", tenkte jeg da. Glad var jeg, men kun fordi at fødselen gikk bra og at babyen var frisk.

Skrevet

Ja, alt for nysjerrig til å la være ;-) Fikk vite det med første, men ingen krise om de ikke kan se det på UL. Så lenge alt står bra til......

Skrevet

Vi skal på UL om en ukes tid, og har bestemt oss for å vite så sant det er mulig. Mest fordi vi føler vi får et ant forhold til den lille i magen- samt av praktiske årsaker med navn. Men vi skal likevel ikke male rommet blått, eller kjøpe bare blå klær- for det er vel en sjanse for at det ikke stemmer...

Skrevet

vi ville vite det med begge våre 2. Syns det er koselig å få vite hva som bor inni der, + at jeg syns det var gøy å kunne kjøpe blåe babyklær første gangen, og å kunne kjøpe litt rosa denne gangen :)

Og må få si meg enig i det som ble sagt lengre oppe her, etter fødselen var jeg så sliten, at jeg kan ikke huske at det ble sagt noe om kjønn. Jeg var bare overlykkelig over at endelig var babyen min her, og sjekket ikke at det var gutt før leeeenge etterpå :P

Skrevet

Du treng ikkje å bestemme deg på forhånd. Ta det på magefølelsen når du kjem på ultralyd. Eg har spurt om kjønn med alle mine fordi der var rett for meg. Med nr 2 såg dei det ikkje og det var helder ikkje så nøye, men eg føler at eg får eit litt anna forhold til livet i magen når eg "veit" kva kjønn det blir. Men uansett er ein aldri 100% sikker på om ein får vite rett, så å ha nøytrale kle til fødselen kan jo vere greit uansett.

Skrevet

Vi vil definitivt vite det denne gangen også, syns det var så kjekt å vite det første gang, og følte ikke det tok vekk noe spenning - hverken i svangerskapet eller under fødselen :)

Følte at jeg fikk en ekstra kontakt med barnet fordi jeg følte mer hvem som var der, lettere å finne navn var det også. Trengte ikke bruke mye energi på jentenavn, selv om vi hadde et klart i tilfelle. Var på en sen ultralyd som bekreftet veldig at det var gutt, så etter den rev jeg av lappene på de minste klærne og vasket dem.

Anbefaler å vite det, men du må ikke gjøre det hvis du føler det blir feil. Spenning blir det nok av uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...