Gå til innhold

Første natt med avvenning......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til i dag var Sebastian sin første ufrivillige natt uten pupp. Han våknet rundt kl ett og holdt oss våkne i ca halvannen time. Han gråt, sutret, klagde, lokket, ropte, gikk gjennom hele repertoaret sitt for å lokke frem puppen. Pappaen stod ved senga hans hele tiden mens han var våken, og ga smokk og kos, mens jeg prøvde å begrave hodet under puta, dyna, ja alt jeg kunne finne for å prøve å ikke høre han. Jeg kjente virkelig at han kalte på meg, og det traff midt i mammahertet, men det var jo bare å bite tenna sammen og tenke på at pappaen var der og at det er for alles beste at han avvennes nå. Etter den første økta så var han bare våken en gang til, og da sovnet han igjen med en gang da han fikk smokk, og så ble vi alle vekt av vekkeklokka kl 08. Overraskende nok så var han ikke desperat sulten på morgenen heller, men vi merket en stor forskjell på tissebleia.

Alt i alt så gikk det overraskende greit, men jeg merker at jeg ikke er vant til at han gråter så mye, og det går veldig inn på meg. Jeg har sjekket både med HS og Ammehjelpen og begge sier at det er greit å nattavvenne nå og jeg kjenner at vi er klare for det, men det er en tøff prosess.

Veldig spent på hvordan natta i dag blir.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ja kan tenke meg at det ikke er noen tur i parken med nattavvenning akkurat. Skjønner godt at du reagerer på gråten, det er nok lett å bare gi pupp for at gullet skal slutte å gråte, men i det store bildet så er jo dette for det beste. Synes du er flink jeg. Stå på, det blir så mye bedre når avvenningen er på plass :-)

Lykke til i natt, håper det går lettere!

Skrevet

Oi så spennende!! Du skal se at lille Sebastian lærer fort at nå er det slutt på ekstraservice nattestid ;-)

Må være utrolig vanskelig å ikke gi etter for presset, skjønner godt at det gjør vondt i mammahjertet ditt ja!

Men jeg må si at jeg syntes han var flink jeg!! Venter spent på oppdatering i morgen tidlig :-)

LYKKE TIL

Klem

Skrevet

Så flink du er! det er virkelig ikke lett å ligge i rommet ved siden av og høre knøttet skrike. Men det hjelper når man ser på morgenen at han faktisk ikke trengte å spise på natten. Syns Sebastian og pappaen også har vært kjempe flinke! Hvis Sebastian er litt lik Adrian, så blir den neste natten mye bedre.

Lykke til videre! tror dette går veldig greit.

Skrevet

Nå venter vi spent på rapport :-) Gikk det bedre i natt?

Skrevet

Ja masse lykke til. Du skal se det går seg til og dere får roligere nattesøvn alle sammen. Du er så tøff selv om det sikkert føles helt forferdelig når han griner. Men du må bare trøste deg med at det er til begges felles beste. Med masse kos i stedet så vil Sebastian være like glad i mamman sin.

Skrevet

Da er natt nummer to over. Sebastian skjønte vel tegninga, men var veldig urolig hele natta, så det ble en del små smokkekriser. Kl 05.30 begynte han for alvor å kalle på mamma, men sovnet igjen etter en halv time og våknet da klokka ringte kl 08, så det lover jo bra.

Jeg ble forvist til sofaen i natt i håp om at han ikke skulle lukte at mamma var i nærheten. Jeg har funnet ut at sofaen vår ikke er beregnet for soving:/ Klarte ikke å finne en komfortable stilling og lengtet bare inn til guttene mine, så i natt så får jeg heller sove i senga med en av gubbens t-skjorter på meg som kamuflasje. Gubben skal jo tilbake på jobb på mandag så nå er det jeg som må til pers.

Skrevet

Wow, dette blir spennende å se hvordan det går. Synes dere gjør en kjempe bra jobb som får han til å sove igjen. Bra det gikk relativt greit, men skjønner at det er tøft å høre på kalle ropene. Jeg er en skikkelig sucker for de dessverre...

Håper på det beste fremover og at det går relativt skånsomt. For dere alle!

Skrevet

Så bra! Virker som om det går i riktig retning for dere :-) Tar nok ikke mange nettene før han sover helt rundt skal du se :-)

Lykke til videre med avvenningen :-)

Skrevet

venter spent på oppdatering fra natten :-)

Skrevet

Oh, er litt trett nå ja:)

Det er i grunnen ikke Sebastian sin skyld, foruten et par smokkekriser og et lite opprør rundt kl 03, har han sovet, men jeg har ligget på anke og bare ventet på at han skal begynne å gråte. Det lille opprøret han hadde gikk kjapt over til litt sutring, og i løpet av en halv time så sov han igjen. Deilig å slippe gråtingen, men jeg synes fortsatt dette er tøft. Ser jo definitivt ut som det går i riktig retning da:)

Nå sover han foriddagsduppen sin, og jeg tenkte jeg skulle duppe litt jeg og:)

Skrevet

Kan tenke meg det er tøft, men dere har jo vært veldig flinke :-) Gruer meg til jeg skal til pers med nattavvenningen!!

Skrevet

Så bra det virker gå med nattavvenningen for dere! Helt supert! Men jeg skjønner godt at det er vanskelig. Det er helt grusomt å høre når de små gråter og ikke "få lov" å gi dem puppen som nok er det eneste de egentlig vil ha der og da...

Kan jo bare si at her sover hele familien, inkludert Amanda, bedre og er mye mer opplagt på dagen etter at vi sluttet med å gi henne mat om natten...

Så lykke til videre!

Skrevet

Da tror jeg vi er over det værste!! Sebastian har blitt forkjølet og tett i nesa så han sliter litt med smokken, men i natt var det bare noen små smokkekriser og ingen baluba for at han ikke fikk pupp.

Jeg har mailet litt med ammehjelpen for han vil ikke ha kveldspuppp heller lenger, og hun påpekte at det var viktig å gi pupp før de fikk måltid med fast føde, så da er det slutt på kveldspuppen inne på soverommet. Litt vemodig egentlig, for dette var "alenetiden" for meg og Sebastian. Lillegutt blir stadig mer selvstendig og mindre avhengig av mamma, det er jo sånn det skal være, og jeg har nok godt av å løsrive meg litt jeg óg, men jeg kjenner det sliter litt i mammahjertet mitt. har nok litt behov for gradvis tillvenning jeg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...