Gå til innhold

Ny praksis i vår barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

relatert til innlegget om å ha ekstra uteklær i barnehagen.

Vi har nå sett oss så lei av sløve foreldre, som ikke sender med ungene nok klær, eller ikke klær i det hele tatt.

Så når det pøser ned ute nå og ungen mangler regnklær, så ringer vi rett og slett foreldrene, og forteller at barnet mangler rengklær og at de må komme med dette, for vi har ikke kapasitet til å ha 1 voksen inne med 1 barn.

Vi har ikke gjort dette så lenge, så vi vet ikke helt langtidsvirkningen av det, men vi håper at foreldrene etter hvert lærer.

Før har de vært bortskjemte med at vi har hatt ekstraklær i barnehagen, så ved å legge godvilja til, har vi alltid fått det til.

Men det er jo som å sy puter under hendene på sløve foreldre, så nå har vi bestemt at nok er nok.

Men har vi hatt mange sinna foreldre i de ukene her? Og yes! Enkelte foreldre blir skikkelig fly forbanna fordi de må gå fra jobben sin, for å komme med klær til barnet sitt. Så mye respekt har de altså for barnet sitt og vår jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg skjønner dere godt.

Jeg kan ikke fatte at foreldre ikke skjønner at de må sende med ordentlige klær. Her har jeg prøvd å handle ordentlige klær og gode greier rett og slett fordi at jeg ikke forventer at barnehage personalet skal klare å gå og sjekke om alle er tørre og passe varme hele tiden. Jeg anser det som mitt ansvar at min unge er tørr og varm nok.

Men nå skal det sies at hver gang jeg ymter frempå til personalet om det er noe de synes han bør ha, eller ikke funker, så får jeg ikke særlig respons. Så da har han vel det han trenger da.

Skrevet

Jeg synes det faktisk var et bra tiltak fra deres side jeg. Håper foreldrene heller vil ha et tørt barn enn å måtte dra fra jobben sin litt. De lærer nok etterhvert.

Skrevet

så flott da :) noen ganger har jeg vært uheldig med å glemme men det er jo selvsagt ikke med vilje da.. jeg har selv jobbet i barnehage og vet hvordan det er når ungen(e) ikke har med ekstra skift.. Kjempeflott tiltak :o)

og hadde barnehagen til snuppa ringt meg hadde jeg med gledet kommet hvis jeg hadde glemt noe! Ikke langt ifra hjemmet og vil at hun skal gå tørr :)

Skrevet

Synes det var kjempesmart jeg!!

Vi har alltid masse ekstraklær til Lucas i bhg, men det gjør bare at vi forsyner de barna som har lite skift med seg, med klær.

Siden Lucas har ReimaTec dress så blir regnklærne hans av og til utlånt, siden han har to sett med ullklær i bhg, så blir av og til ullklær utlånt til andre barn. Samme med joggeklær. Så får vi de tilbake nyvasket med omo og stinkende skyllemidel som lucas ikke tåler pga ømfintelig hud.. ARG... den stanken av enkelte skyllemiddel går ikke bort i vask heller.

Skrevet

Jeg synes dette var et supert tiltak av dere i bhg håper de lærer fort...

Men at bhg låner klær av andre barn som faktisk har med seg godt med skifteklær i bhg syns jeg er uaktuelt og dette hade jeg reagert på om jeghadde kommet i bhg og sett andre barn i mitt barns skiftetøy... da får heller foreldrene til det aktuelle barn uten skift kalles på teppet!

Skrevet

Bra tiltak, selv jobber jeg i skolen og ser tynnkledde unger hver eneste dag. Blir helt oppgitt jeg når de ikke vil ut i friminutt pga regnvær. Ut må de uansett, så ja jeg støtter dere fullt ut. Virker som om mange har mer orden på jobbsaker enn på barna sine....huff og huff...

Skrevet

Blue Lady

Det der ville jeg tatt opp med barnehagen.

Vi låner aldri bort klær fra andre unger!

Det gjorde vi ikke før vi begynte med ringe-praksisen vår heller.

Jeg hadde overhodet ikke likt at barnehagen lånte bort klær fra mine unger, til andre unger.

Og det blir en skikkelig sovepute for de sløve foreldrene, da trenger jo ikke de tenke på skifteklær, når de andre foreldrene har med så mye ekstra til mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...