To skjønne og en spire Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Noen som vet hvilken størrelse trolldress vi bør skaffe oss? Jenta er 94.5 cm lang. Str 98 eller 104. Hva har dere kjøpt?? Synes det er så vanskelig å få prøvd de skikkelig på (hun bør jo bøye seg, sitte på huk, strekke ut armer etc for å få best mulig inntrykk av slik passformen vil være i praksis... Og det er IKKE lett med en 2.5 åring!). Tusen takk for svar!
nenja Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 MIn erfaring er at disse dressene er veldig myke og fine, derfor plager det ikke barnet mye dersom de er litt store. Kjøpte str. 2 år da min gutt var 1 år. Det gikk helt utmerket. Fortsatt er dressen god og stor enda han har blitt rett over 2 år. Neste gang jeg kjøper ny, som kanskje blir til våren evt høsten igjen kjøper jeg nok 104. Det er jo dyre dresser så det er jo fint dersom de kan bruke de en stund.
Mayra Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Har akkurat kjøpt trolldress til sønnen min og lurte på nøyaktig det samme. Han er 3 år, skulle jeg kjøpe 104 el 110. Han bruker noe 98 enda, men mye 104. Kjøpte først den største, men den ble bare for stor, så bytta. Greit å ha litt å vokse i, men de skal jo fungere i den her og nå også. Også har jeg ei lita som kan arve etterhvert. Dama i butikken sa at husk troll er norskprodusert så de er ikke små i str. Men var jeg deg hadde jeg kanskje valgt 104 med tanke på at jenta di er 94,5cm. (Gutten min er 97 cm, så 110 til han er jo en del større enn 104 til en som er 94,5). Dressen er jo super og kan strammes/poses i livet og rundt armer og ben. Det er jammen ikke lett, he he. Lykke til i allefall!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Hun jeg snakka med i butikken, anbefalte å prøve dressen på barnet. Når man "dro" dressen opp (så den satt ordentlig i skrittet), skulle det være 10 cm "ekstra stoff" som du kunne ta tak i over skuldrene.. huff, dette ble forferdelig dårlig forklart. Men altså: 10 cm ekstra stoff når du trekker. Da holder den i ett år (en sesong), iallfall. Samme erfaring som hun over her: Troll-dressene er ikke klumpete, men fine og myke. Ikke no problem med litt stor dresse, lett å brette opp (særlig når man ikke har i ulldressen, det har ikke vi ennå). Hun i butikken sa også at de ikke er små i størrelsen, heller litt store. Jeg synes ikke den var stor, men heller akkurat passe i forhold til størrelsen. Kjøpte 86 til min lille snuppe på 76 cm / 20 måneder. Eldstemann hadde sin i nesten 1,5 år, vi solgte den (dessverre, hadde ikke tenkt å få en attpåklatt) Jeg ville nok med andre ord gått for 104 cm, da har hun. En av fordelen med troll-dressene, er jo at de er helårsdresser, du trenger ikke kjøpe en vinterdress, og en vår/høstdress... Fadime
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Har en gutt på 94 cm han bruker troll i str 104. Den er riktignok romslig, men ikke til hinder for bevegelse. Den kan strammes både i livet og på ermer og ben så den henger ikke og slenger. S
2nj♥ Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Hei Gutten min var nettopp på 1-års kontroll og han var 94.5cm lang, så akkurat like lang som jenta di Vi har en dress i 92 og en i 98 som han brukte i vinter..... Prøvde de på igjen nå, og han kan bruke begge. -Men den i 92 er ikke mer enn akkurat da. Som sagt så brukte han str 92 og 98 (en hjemme og en i bhg) i vinter og det er ikke noe problem at dressen er litt stor. Så tror jeg ville gått for 104
To skjønne og en spire Skrevet 18. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2007 Da har vi kjøpt str 104. Tusen takk for kloke svar!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå