Gå til innhold

Hvorfor sover babyen din ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et vennlig spørsmål i det fjerne:)

Jeg lar han sove ute fordi "alle andre" gjør det, for å være helt ærlig. Og fordi da kan jeg holde på inne i huset "som jeg vil"..

Det er ikke så ofte han sover inne, og de gangene han gjør det så er det pga suuuuurt vær og stiiiiv kuling! Men de kan kanskje sove i vogna ute for det?

Men hvorfor gjør vi dette egentlig? Hvorfor sover barna våres ute? Er det virkelig pga frisk luft? De blir jo dekt til med alt som er av tepper og poser/dyner!

Bare spør:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magnus sover ute fordi storebror på 2 år er veldig flinke til å bruke utestemme inne:) hehe.. også fordi jeg vil at han skal sove i frisk luft, det gjorde strorebror og, og de har alltid sovet bedre ute enn inne...

Skrevet

Jeg tør ikke jeg :-S Er så redd for at han skal bli borte (ja, jeg vet, ikke sannsynlig oppe på verandaen her) eller at noe rart skal komme opp i vognen etc.

Er bare jeg som er rar/hysterisk, kall det hva du vil, hehe.

Skrevet

Fordi han sover best ute på dagtid. Eller synes jeg selv det bare er positivt å skille mellom dag- og nattsovested, fint med den friske lufta, samt jeg kan gjøre hva jeg vil inne uten å ta hensyn til at han sover i forhold til lydnivå.

Til deg anonym som er redd noe skal komme opp i vognen: Bruk myggnetting. Det sperrer ute ikke bare mygg, men også f.eks. katter og slikt :)

Skrevet

Dette er en veldig skandinavisk tradisjon. Der jeg kommer fra ville de synes at dere er helt gale! Frisk luft kan man også få ved å åpne et vindu ;) Så jeg tror dere gjør det fordi det er tradisjon, men jeg skjønner ikke helt hvorfor tradisjonen oppstod!

Skrevet

mine 3 sover ute pga de sovner når vi er ute å triller tur.. så da sover de i vogna til de våktner...

Skrevet

Pga frisk luft her iallfall, har dårlige muligheter til å sette et vindu på vidt gap inne. Også er det greit hvis jeg skal støvsuge etc, for dessverre sover han ikke i slik støy lenger... Gjorde det før.

Skrevet

Hei

Jeg prøver å få snuppa til å sove ute.. hu sovner straks vi går tur, men å bli rugget fram og tilbake på en liten veranda er ikke like akseptabelt, hehe..

Men fortsetter å prøve av to grunner:

1. Frisk luft selvfølgelig, noe de får selv om de er innpakka =)

2. Ser litt langsiktig, den dagen snuppa begynner i barnehage så vil jeg gjerne at hu sover i vogn, fremfor inne på et rom..

Jobber selv i barnehage og min personlige mening er at det blir dårligere/tung luft der flere unger sover tross lufting =)

Fortsatt god lørdag =)

Skrevet

Sover ikke nødvendigvis ute, kan like fint sette henne i vogna i gangen med ytterdøra på gløtt - kledt og pakket inn deretter selvfølgelig. Sover mye bedre og gjerne lengre sammenhengende lurer når hun sover slik på dagtid. Så isteden for 5 små lurer på totalt 3 timer, sover hun faktisk 3 timer ;)

Lufta er kjølig og frisk, sover jo selv også mye bedre om jeg får ha det kaldt på rommet når jeg sover. Står vogna i gangen, har det heller ikke noe å si om det blåser surt ute.

Skrevet

Gjør det absolutt ikke fordi det kun er tradisjon. På beg. prøvde vi la han sove inne også, men han sov så kort. Når vi la han ut i vogna, sov han i flere timer. Han sover rett og slett bedre ute. Joda, man kan få frisk luft ved å åpne et vindu.. Men jeg syns ikke det er noe særlig å sitte i stua med vinduet åpent midt på vintern....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...