Gå til innhold

?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig bare et stort spørsmålstegn når det gjelder dette med foreldrepenger. Jeg er 9 uker på vei, jobber som tilkallingsvikar på en skole (kanskje flere etterhvert), samt timebasert med regnskap for et landbruksfirma. Hva er det egentlig som gjelder med søknader og rettigheter? Synes det er vanskelig å forstå utifra NAV sine sider. Bør nok etterhvert ta meg en tur ned å prate med dem. I og med at jeg begynte å jobbe 1. august, så har jeg vel tjent opp rettighetene mine allerede når jeg har jobbet ut januar? jeg skal selvførlgelig jobbe frem til 3 uker før termin, altså til slutten av mars, men det er greit å vite når kravet er innfridd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har tjent opp rettighetene hvis du jobber ut januar, da har du jobbet 6 mnd som er kravet.Det har ingen betydning om du blir sykemeldt for sykepenger teller som inntekt.

Når du sender inn søknad fører du opp alle plassene du har jobbet de siste 10 mnd. NAV innhenteter inntektsopplysninger fra arbeidsgiverne dine og beregner hva du får utbetalt hver måned.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...