Gå til innhold

ARGH! Fatter ikke at det går an?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå, må bare frese litt!

Æsj, ikke for å virke misfornøyd med svigers altså, men de kommer jo ALDRI på besøk (vi bor i Trondheim, de i Oslo), og bare ringer og maser og maser heeeeele tiden om når vi kommer på besøk, og når de endelig kommer er det som regel bare svigermor som er et nevrotisk, slitsomt kvinnemenneske på egenhånd... Nå har hun prestert å ringe og spørre når det passer at hun kommer, vi sier at vi synes det er hyggelig om DE kommer til 4-årsdagen til storebror, siden sambo har bursdag en uke før, så vi slår dem sammen, men mine foreldre har allerede "booket" seg inn hos oss den uka, og siden vi bare bor på 60 kvm med to soverom er det egentlig trangt nok. Problemet er bare at svigers er gjerrige som f*** og nekter å sove på hotell, vandrerhjem e.l., så nå kommer de ikke til noen av bursdagene fordi de ikke får bo her..!

Og sambo blir drittsur når jeg prøver å si at jeg synes det eeegentlig er en selvfølge at de kommer i bursdagen til barnebarnet sitt og sønnen sin, når de ALDRI er på besøk til oss ellers (har vært her to ganger på to år - i dåpen til lillesøster og i den første bursdagen til sambo/storebror vi hadde her...), og da blir det bare huskestue, fordi at mine foreldre får bo her og ikke hans, og at hans foreldre ikke kan bo på hotell HVER gang de er her, hele to ganger på to år..! Blir så oppgitt..! Det er snakk om EN overnatting, kanskje to, og de bor alltid på vandrerhjem, så det er ikke akkurat noe kjempeutgift heller... De tar alltid buss eller tog, noe som maks koster 299,- pr person, og vandrerhjemmet de pleier å bo på koster ca 4-500 kr for en natt... Synes dere virkelig at det er for mye å forlange at de kommer på besøk til bursdagen til storebror OG sambo, uten å bo her..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ikke tro at svigerforleldre/foreldre hadde hatt barn selv av og til. De kan jo bare prøve å tenke seg tilbake til sin egen tid som småbarnsforeldre?

Du får ikke lånt en campingvogn da, så putter du svigers i den ;o)

Skrevet

Hehe, that's an idea..! :-D

Problemet er vel at det kun er svigermor som i det hele tatt gidder å komme, svigerfar skal jobbe og bla bla bla, søsteren til sambo (21 år) skal alltid noe viktigere osv, så tviler egentlig på at de gidder å komme i det hele tatt... Uff, de skuffer meg gang på gang på gang, men sambo går selvsagt rett i forsvar med en gang jeg prøver å si at han kanskje kan snakke med dem...mannfolk! :-/

Skrevet

veel...jeg synes vel egentlig det....

da jeg bodde med bf. i trondeim...var vi 4stk på ei lita leilighet med ett soverom og 45kvm totalt.....

vi hadde alikevel besøk i massevis 3-5 på en gang:-) er jo allt etter hvor "pent" man vil ligge da...og om man er villig til å prøve situasjonen...

kan ikke foreldra dine ha ett soverom og dere ha ungene med dere den uka...og svigers i stua? må vell gå fint det?:-)

faren min og kona hans har til dags dato ikke vert på besøk enda jeg har bodd hjemmefra fra jeg var 17.....men jeg kan jo ikke bli sur for at de prioriterer annaledels.....men så gidder jeg ikke stresse med å dra til dem heller da....dagene går nå rundt forde:-)

Skrevet

Hehe, har foreslått det nemlig, problemet er at DE ikke vil bo så trangt! Og de vil heller ikke bo på vandrerhjem, så de foreslo å komme 11.november i stedet...

Skrevet

hvorfor kan ikke dine foreldre ligge på hotell da? sånn jeg leste det så var det dem så sov hos dere sist også.........

Skrevet

Enig med madagaskar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...