Gå til innhold

Jeg spruter jo melk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir tullete! det drypper og renner melk fra brystene konstant! må sove med bh og innlegg på natta (ekkelt) lakenet er jo gjennomvått om jeg sover uten noe!

Er dette normalt eller?! fødte 1 sept. Må legge til at jeg ikke ammer, men pumper og gir på flaske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var sånn med meg også, selv om jeg ammet flere ganger i løpet av natten. Lakk både dag og natt, selv om jeg følte at babyen tømte brystene godt. Det varte ganske lenge på meg, men får bare tenke posetivt- det produseres melk:)

Skrevet

er det noe grunn får du tapper deg og gir på flaske, tror ungen tømmer brystene mye bedre selv, hvis den greier å ta brystet

Skrevet

Hvorfor ammer du ikke når du har så masse melk? Er det ikke mye mer tungvint å pumpe og gi flaske??

Skrevet

Jeg får ikke til å amme, han tar bare brystvorten og det ender med ramaskrik! begge blir helt utslitt og han får kun i seg et par dråper.

Jeg hadde ikke giddi å pumpe hele tiden om jeg har fått til å amme..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Normalt er det ja! Jeg sov på tisselaken den første tida...da uten bh og innlegg, for jeg syntes det var mer plagsomt enn å lekke. Hadde håndklær ved siden av meg i tilfelle det blei for vått. Siden du pumper, åssen er pumpefrekvensen om natta?

Skrevet

Tisselaken var lurt=) skal prøve det jeg:) Pumper bare en gang om natta, har ikke krefter til mere:/

Skrevet

Kan du få helsesøster eller en barnepleier/jordmor til å hjelpe med amme-teknikken? Hvis du klemmer brystet til en C, og putter det godt inn i munnen til babyen når den gaper høyt, slik man ser det på bilder i alle brosjyrene (uten å ”skrukke” brystvorten), får dere det sikkert til. Jeg hadde samme problem de første par dagene på føden, men etter at en barnepleier viste meg riktig teknikk har det gått på skinner! Det er jo så mye enklere å mate rett fra puppen, og slippe styret med koking og varming av flasker hele døgnet, så det er verdt å be om hjelp for å få det til.

Skrevet

Jeg lakk som ei sil i flere måneder av amme-perioden min!

Var ingen sjans for å sove uten BH, da ville hele senga vært gjennomvåt (-og det er IKKE tull).

Hendte noen netter at BH-en hadde vridd seg litt, og amme-innlegga ikke lå over brystvortene... da skal jeg si det var melke-dam i senga! Ugh...grøsser bare jeg tenker på den kalde, våte, klissete følelsen :/

.........

Nei, det beste er å sove med en myk og god amme-bh med amme-innlegg i, og bare knyte alt godt fast! ;)

Kos deg! ;)

Skrevet

Kan ikke du heller svare på spørsmålet hennes!

Skrevet

Virker som hun har lyst å få det til, da… Virker slitsomt å holde på sånn, hvis de kan gjøre det på en enklere måte.

”Jeg får ikke til å amme, han tar bare brystvorten og det ender med ramaskrik! begge blir helt utslitt og han får kun i seg et par dråper.

Jeg hadde ikke giddi å pumpe hele tiden om jeg har fått til å amme..”

Skrevet

Ja, det virker som hun har lyst til å få det til, men måten du skriver til henne virker som du antar at hun ikke har bedt om hjelp!

"Kan du få helsesøster eller en barnepleier/jordmor til å hjelpe med amme-teknikken?" Kunne du ikke heller ha spurt: "Har du fått en helsesøster eller en barnepleier/jordmor til å hjelpe med amme-teknikken?"

Skrevet

Kjære deg. Du er 20 år gammel. Snart vil du forhåpentligvis bli litt mer avslepen og lære deg å velge dine slag med omhu. Ikke alt er verdt å gå i fistel over. Verden er ikke nødvendigvis imot deg, bare fordi du ville formulert en setning på en annen måte.

Skrevet

Hva faen har alder med dette å gjøre?o.O

Her kommer du med din bedreviterholdning og slenger ut kommentarer som "Hvis du klemmer brystet til en C, og putter det godt inn i munnen til babyen når den gaper høyt, slik man ser det på bilder i alle brosjyrene (uten å ”skrukke” brystvorten), får dere det sikkert til." Neimen vettø hva...nå har LiLlE mY nettopp gjort det, og på mirakuløsvis går ammingen dritbra nå, og det er ikke noe behov for pumping mer...for hun hadde jo ikke giddet å bry seg med å sjekke alle muligheter før hun begynte å pumpe seg!

Skrevet

nøffemor: hvorfor får du ikke operert ut den ekle magesekken din slik at du slipper å bekymre deg for å spy? Er jo mye mer lettvint det!

Skrevet

Aggressive holdninger hører for de fleste ungdommen til. Når man blir litt mer moden ser mange ikke lenger poenget i å hisse seg opp over alt mulig, og innser muligheten for at man kan ha misforstått noe eller ta feil FØR man går til angrep. Derfor nevnte jeg det med alder.

Vet du helt sikkert at HI har prøvd alle muligheter? Vet du at hun HAR snakket med helsesøster? I så fall beklager jeg at jeg kom med et råd som ikke var til nytte, men det var godt ment.

HI fødte for to uker siden. Min sønn er 3 ½ måned. Jeg er langt fra noen ekspert, men har opplevd det samme som hun beskriver, og ville dele min erfaring. For meg gikk der ”mirakuløst” nok bra etter at jeg fikk hjelp. Og så sliten som jeg var etter fødselen, er det ikke sikkert at jeg hadde klart å undersøke alle muligheter før jeg hadde gitt opp, selv om jeg var kjempemotivert for å amme. På grunn av feil teknikk gjorde det for vondt. For meg var det vondere enn å føde! Men etter en bitteliten justering, ved å klemme brystet sammen slik at ungen fikk et godt tak, har jeg siden 3 dager etter fødselen ikke hatt et eneste problem! Mirakuløst, men sant…

Skrevet

Aggressive holdninger hører for de fleste ungdommen til...det er jo derfor HI her er så aggresiv, ikke sant? Interessant å se at de som kun nevner det med pumping, og ikke med lekking er født i 1973 (men utrolig nok er i midten av 20-åra) og 1975...hva betyr det? Skal jeg nå konkludere med at de som er født i 75 aldri svarer på spørsmål som blir stilt på bim, men kommenterer kun andre ting? Og hva er forresten aggresivt med å reagere på ditt innlegg der det virker som du antar at HI ikke har gjort noe med problemet som hun har?

Jeg vet ikke om HI har prøvd alt, men det gjør ikke du heller, men likevel spurte du ikke henne om hun hadde gjort det før du slang ut kommentarer om å be om hjelp. Ja, rådet var bra og godt ment, men det er den antagelsen din jeg reagerer på. Det her "Det er jo så mye enklere å mate rett fra puppen, og slippe styret med koking og varming av flasker hele døgnet, så det er verdt å be om hjelp for å få det til." kan jo tolkes som hun ikke har bedt om hjelp...sårende å for henne å høre sånt når hun sliter med amming og puming og kanskje har bedt om hjelp og sett på alle bilder i brosjyrer og sånn.

Skrevet

Det er DEG jeg mener er aggresiv, Riga. Det er DU som lar deg hisse opp av helt vanlige setninger, som ingen andre har reagert på. Jeg aner ikke hvem du snakker om som er født i 1973, og hvem som svarer på hva, men dette er sikkert heller ikke hovedpoenget ditt. HI skrev lenger ned i tråden at hun ville amme, men ikke fikk det til på grunn av at babyen bare tok brystvorten.

Alle friske barn kan suge, det er en refleks. I mitt tilfelle var det MIN teknikk som måtte korrigeres for at barnet ikke skulle suge bare på brystvorten. Når jeg fikk det til, kan andre med samme problem få det til, for selv om noen sliter, trenger ikke amming være så vanskelig.

Som jeg forstår det, er det setningen: ”Kan du få helsesøster eller en barnepleier/jordmor til å hjelpe med amme-teknikken?” som provoserer deg. Jeg synes den setningen ser vennlig og velmenende ut, og klarer ikke se hva du finner så provoserende.

HI har kanskje prøvd alle muligheter. Men har du tenkt på at HI kanskje IKKE har rukket å prøve alle muligheter på bare 2 uker, og trenger en oppmuntring for å gi seg selv noen flere forsøk, med korrigert teknikk? Som sagt, jeg slet de første dagene, men fikk det fint til etter at en barnepleier var tilstede mens jeg forsøkte å amme, og hjalp meg med å legge barnet tilrette.

Men er du ikke enig i at det er enklere å mate rett fra puppen, da? Det ER jo det! Innrøm at du vet hva jeg snakker om! Jeg kan ikke fordra alt styret med pumping, og unngår det hvis jeg kan. Jeg blir helt utmattet ved tanken på å holde på slik hele døgnet, spesielt hvis det fantes måter å unngå det på! Hvis HI får frigjort tid til andre ting enn pumping, vasking, koking og mating fra flaske (alle som har prøvd det vet at det tar mye tid!), vil hun få en lettere hverdag. Hvorfor skal vi la være å komme med råd som kanskje kan lette hverdagen hennes? Hun skrev jo at hun gjerne ville amme. Hvis hun ikke VIL ta rådet, lar hun bare være, enkelt og greit:-) Og hvis hun fortsatt ikke får det til, har hun ikke fått det verre på noen måte. Tvert i mot, da vet hun i hvert fall at hun har prøvd alt. Og det er ikke noe å bli såret for, hvis hun vet med seg selv at hun har prøvd alt?

Men nå faller jeg nesten av stolen av tretthet, Riga:-) Godnatt, og sov godt!

Skrevet

Oy her ble det liv :/ Jeg var på barsel i 4 dager og fikk hjelp til amminga døgnet rundt! jeg har prøvd med slange og ammesjold! ammesjold fungerer med jeg får sånn kløe og utslett av de:(

Har prøvd å klemme brystet slik at han skal få tak, men han glipper bare og ender med å ta brystvorta! han blir så sint når han ikke får tak og da er han umulig for meg å styre bort til puppen igjen! han hyler og vrenger seg! det sliter meg totalt ut! Vet ikke hvor mange ganger jeg lå å gråt på barsel da pleierne tvang meg til å amme, de reiv og sleit i brystene og det var sykt vondt! fikk store sår! Enda prøver jeg! For jeg orker ikke mere pumping nå! Skal ta meg en tur på ammepoliklinikken tror jeg!

Gutten min reagerer også på NAN nå, blir skikkelig forstoppa og gråter hele natten! Så nå har jeg ikke noe valg! må få til amminga eller fortsette pumpinga i 1 år!!!!

Skrevet

Jeg pumpet selv i 6 mnd, orket ikke mer etter det! Og for meg ödela all denne punpingen barseltiden med gutten min. Gjorde jo ikke annet enn å pumpe og gi flaske. Skulle jeg gitt deg et velmenende råd er det dette; hvis du helst vil amme ta kontakt med alle profesjonelle som kan hjelpe deg. Ammepoliklinikken höres smart ut. Hvis det allikevel ikke hjelper kan du jo pröve Collet?

Skrevet

Huff da, slet fryktelig med ammingen sist gang. Han gråt, jeg gråt. Fikk det til på slutten.

Men hadde kjempe mye melk, spruten bare stod ut. (Må le når jeg tenker på det nå). Måtte pumpe meg i blant for jeg holdt på å få betennelse, brystene var varme, klumpete og det kom blod. Men han tømmer brystet på en helt annen måte. Jeg klarte ikke å ligge med bh og ammeinnlegg. Hadde håndduk i nærheten. Men prøv med tisselaken som hun over foreslo.

Ønsker deg lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...