Silje&Alexandra Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Jeg har en umåtlelig sta og til tider veldig vrien jente,i trass aldeen er det selfølgelig litt ekstra men ingenting hjelper på henne. Har prøvd alt av timeout,sette meg ned og forklare henne alt skikkelig,rose bra oppførsel og ikke la meg terge for mye av henne. Men jeg er alene med henne og har nettopp begynt på skolen,så jeg er nødt til å få henne til å høre på meg engang ibland. Vi har også fått oss en liten katt,den er vant til barn så den er snill,men jenta mi nekter å høre på meg når jeg prøver å forklare at hun ikke skal gjøre noe... blir snart sprø her...ett skikkelig vær barn skjønner jeg,trudde ikke på horskopet for barn før nr jeg fikk henne.. hehe Noen som har noen gode råd til sliten mor?
Gjest Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 vær konsekvent, ikke gi deg og lukk ørene for syting, gråt og tull. er alene med ei på snart to som er sinna som et damplokmotiv og sta som ett esel, men mor gir seg ikke. og det har hjulpet. du må bare vise at du er sjefen. trassalder er forresten ett ord som bør avskaffes mener nå jeg! er trassen enda jeg og jeg er 30
Gjest Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Har egentlig ingen gode råd da, trenger noen selv... Men med vesla mi så ser jeg at vi må være ganske konsekvente. Får hun lov til noe hun egentlig ikke har lov til en dag, fordi jeg er sliten eller litt uoppmerksom, så blir det masse bråk senere når hun ikke får lov igjen. Ellers er mitt beste råd nok mat og søvn til både mor og barn, for da er det enklere og holde humøret oppe for store og små!
Gjest Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Vær konsekvent! Og husk at det går over, de fleste barn er litt sånn når de er 2,5 år.
Silje&Alexandra Skrevet 15. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2007 Hun hyler ikke så mye,ser på meg og ler så fortsetter hun med de rampestrekene hun drev med. Hun er en smart unge så hun skjønner alt jeg sier,men får en ekkel følelse av at det er hun som har sjefs rolen nå,ikke jeg.og jeg ga den rolen aldri vekk,alltid vært bestemt.. Ble verre når hun begynte i barnehagen i august,så det er kanksje pga alt det nye,men det må jo gi seg snart:( HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå