Gå til innhold

Harde kynnere tidlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har nå fra uke 14 hatt en del kynnere. Nå de siste 2 ueken har de blitt så harde og tøffe at jeg må puste meg gjennom dem og har problemer med å fokusere på hva som skjer rundt meg.De varer 30-45 sek og er ganske vonde. I hverdagen har jeg 3-5 daglig..mindre i helgene.

Min kjære veninne mener jeg burde sykemelde meg pga dette. (Jobber 80% som lærer og studerer 100%)

Mitt første barn kom til verden uke 34. Da fikk jeg vannavgang midt i uke 33. Med henne hadde jeg slike kynnere de siste 6 ukene før hun kom til verden..

Flere som har hatt det slik? Er dette noe å bekymre seg for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du burde iallefall få litt oppfølging!! så ta kontakt med fastlegen din på mandag!! og sykmeld deg! det er ingen vits i å ta noen sjangser! du nevner at de er færre i helgene, så det å stresse ned, hjelper nok!

og hvis de er regelmessige, ringer du føden med en gang!!

(huff! er ikke meningen å gjøre deg nervøs, altså! men det er alltid bedre å være på den sikre sia!)

lykke til!

Skrevet

Jeg ble sykemeldt (100%) fo en uke siden pga harde kynnere.....utløst av stress/aktivitet. Også fordi jeg fødte i uke 34 sist. Får ikke løfte spes. tungt og ikke være i hard aktivitet. Fikk beskjed om å få målt livmorhalsen på UL. Har ny time hos legen dagen etter UL for å vurdere videre. Må si at både ryggplager/bekken og kynnere har blitt bedre siden jeg ble "hjemmeværende". Men får fremdeles ganske harde kynnere, men færre i døgnet.

Legen ville ikke ta noen sjangser siden det endte med prematur fødsel sist. Synes du skal ta deg en tur til legen og diskutere det med h*n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...