mamma-til-2-jenter Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Kaller vi de som jobber i barnehagen... Når vi ikke snakker om en spesiell av dem riktignok. Jeg bruker barnehagepersonale eller "de ansatte i bhg", når jeg snakker med voksne. Men til barna mine sier jeg altså "barnehagevoksne".
Hva skjer'a?♂ Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Hvorfor tanter? Det har jeg aldri hørt før... Hva med de mannlige barnehageansatte, da? Jeg bruker rett og slett navnene deres, jeg og legger til at at det er barnehagepersonalet dersom det ikke fremgår av sammenhengen:)
Katja Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Jeg har egne tanteunger jeg, er ikke tante til de jeg har i barnehagen.
Bippe77 Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Må jo si at mange førskolelærer ser det som ganske nedverdigede å bli kaldt tante... ingen der de er tante til! og de har faktisk 3 års høyskoleutdanning...
Lilly 79 Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 So what? Dere er ikke mindre barnehagetanter i mine øyne om dere har så og så mange år lang utdanning. Forøvrig kaller jeg menn barnehage-onkler.
Katja Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Lilly, men vi er ikke tanter eller onkler til ungene dine altså. Ikke at jeg ser det som nedverdigende, men rart. For jeg har tanteunger jeg, det holder i massevis og jeg har ikke noe ønske om å være tante til alle i barnehagen. Har ingen stillingsbeskrivelse som det står tante i heller, så personlig foretrekker jeg navnet mitt, eller "de voksne i barnehagen".
Gjest Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Jeg er ikke tante til andre enn niesen min jeg. Det er litt rart hvor mange her som sier barnehagetanter, jeg har aldri møtt på noen foreldre eller barn i barnehagen som kaller meg tante.
Lilly 79 Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 Ok, men jeg kaller dere tanter uansett. Jeg har ingen barnehageunger, så du slipper å være tante til min, da.
Lilly 79 Skrevet 15. september 2007 #10 Skrevet 15. september 2007 Går jo ikke rundt å roper tante etter dere! Men når det blir snakk om dere i en eller annen sammenheng, kan jeg feks. si "barnehagetanta i barnehagen her borte"
Katja Skrevet 15. september 2007 #11 Skrevet 15. september 2007 Ikke jeg heller, Trubbel Men så går vi med navneskilt på jobben også da, så da er det nok lettere for foreldrene å kalle oss ved navn.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #12 Skrevet 15. september 2007 Er det så vanskelig, da? Hmm.. Vi bruker ikke skilt, men kanskje jeg skal vurdere det den dagen noen kaller meg tante. Haha.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #13 Skrevet 15. september 2007 Jeg bruker navnene hvis jeg prater med sønnen min om de enkelte som jobber i bhg. Men når jeg skal "samle" dem, sier jeg bare dem som jobber i bhg.
mamma-til-2-jenter Skrevet 15. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 15. september 2007 Å, jeg skulle ønske de ansatte i vår barnehage hadde skilt med navnet sitt på. Så hadde jeg kanskje lært med alle navnene etterhvert.
PopUp Skrevet 15. september 2007 #15 Skrevet 15. september 2007 Er det ikke litt sånn fra "gammelt av" da? Før sa man jo barnehagetanter (iallefall her ja)... Og det henger vel igjen ganske mange steder...?
Katja Skrevet 15. september 2007 #16 Skrevet 15. september 2007 Jepp, vi får mye skryt av de navneskiltene. Vi har mange delte stillinger, vikarer som er innom av og til o.l., og da syns vi det er på sin plass med navneskilt. Er jo ikke lett for den faren som f.eks er innom 4 ganger i måneden og lære alle de navnene heller. Etter at vi begynte med navnskilt, sier foreldrene navnet mitt ofte, og det syns jeg er koselig jeg. Blir litt mer "personlig" kjent når man bruker navn.
mamma-til-2-jenter Skrevet 15. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 15. september 2007 Tror jeg jammen jeg skal foreslå i barnehagen! Takk for tipset=)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 15. september 2007 #18 Skrevet 15. september 2007 Jobber du i en stor bhg med mange ansatte? Ettersom dere bruker navneskilt? Når jeg snakker med junior ang dem i bhg bruker jeg navn. Men da jeg selv gikk i bhg sa jeg tante Lise, tante Mona osv..
Katja Skrevet 15. september 2007 #19 Skrevet 15. september 2007 Rufsetufse Ja, jeg jobber i en 6-avdelings barnehage, med åpen løsning, så det er mange forskjellige voksen å lære navnene på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå