Gå til innhold

Vondt i ryggen!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 9 mnd etter fødsel og har etter det vært plaget med ryggplager. De har kommet og gått, og som regel vart 2-3 dager i gangen. Nå er det på 4 dagen og bare det å gå over gulvet er et skikkelig ork da det virkelig gjør kjempevondt. Er alene med barnet så er jo avhengig av å kunne løfte han og fungere ellers i hverdagen. Smertene sitter nederst i ryggen på høyre side. Det er vondt å løfte høyre fot og bære noe tungt med høyre arm. Er akkurat som ilinger langs hele høyre side.

Må såklart gå til legen på mandag men er det noen som har peil på hva det kan være?! Kan plager med bekken komme så lenge etter fødsel?(hadde ingen plager med dette under graviditeten).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres akkuart som jeg hadde...

legen bestilte mr røngten tilimeg og fant to prolapser nederst i ryggen.

Få time hos legen og få bestilt mr....

Jeg hadde gått feil under graviditeten og løfta barnet feil etter fødselen.

Hvis det ikke er noe prolaps så få henvisining til fysioterapeut eller kiropraktor.

kanhende du bare har ømme muskler også...

Skrevet

Har du hatt vondt i ryggen helt siden fødselen eller bare nå i det siste? Hvis det bare er nå i det siste så har du nok overanstrengt noen muskler, det gjorde nemlig jeg når poden var ca. 7 mnd. Da begynte han å bli ganske tung å bære på samtidig som han var så liten at han kom seg lite rundt på egenhånd. Fikk beskjed om å ta ibux og paracet og prøve å belaste ryggen minst mulig. Nå når sønnen din begynner å bli ganske stor er det veldig viktig å passe på hvordan du løfter osv. for å ikke overanstrenge ryggen.

Skrevet

Takk for svar begge to:=)

Har hatt det i periode etter fødsel men langt fra så intenst som nå. Gutten er inne i en periode nå hvor han reiser seg etter bena mine og strekker ut armene mens han sutrer,- altså forventer å bli bært en god del. Kan nok være det som har gjort utslaget ja. Har tenkt på å dra til legen tidligere men plagene har vært moderate da og ikke vart så lenge så har liksom blitt nedprioritert. Men skal gi beskjed om at jeg ønsker mr så får vi se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...