Gå til innhold

Hvor mye har dere av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå gått igjennom babytøyet jeg har kjøpt og tror kanskje jeg har litt lite.. Så lurer på hvor mye dere andre har av for eksempel strømpebukser, håndklær til stellekommoden og bodyer i str 50 og 56? Har kjøpt en hel vinterdress, bør jeg i tillegg kjøpe en todelt dress eller en jakke? Trodde jeg hadde kontroll på dette men ser nå at jeg har ikke peiling på hva jeg trenger:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjøp for mye av de minste størrelsene - se heller hva du trenger. Ofte får man jo en del gaver og de vokser så fort ut av det. Butikkene stenger jo ikke den dagen man føder sitt barn heller. Jeg har mye fra forrigemann - en del er nesten aldri brukt, så det sier vel sitt. I minste str. har jeg 5 sparkebukser/dresser og tre strømpebukser. Jeg ser for meg at jeg kan trenger fler strømpebukser.. vet ikke helt, hadde sommerbarn sist. Så har jeg tre pysjer og en hel haug trøyer og brillebukser + bodyer. Har to hettehåndklær til bading og 4 sett sengetøy ( det er mer enn nødvendig, men fikk det i gave sist)

Vinterdressen skal du vel kanskje bruke i bilen? Kan være greit å ha et sett med ulljakke + bukse til kalde dager når babyen ligger i vogna. Tror ikke du trenger boblejakke i tillegg, som sagt se det an... det blir nok å bruke pengene på den første tiden.

Skrevet

Jeg har et hav av klær....

Har arvet venninner og noe nytt. Jeg kjøpte babyklar to mnd før vi laget han, så det sier vel sitt:)

Har

10 par sokker

solbriller (hehe) til han blir litt større da

3 badebukser (til han er litt større og skal på svømming)

3 finlandshetter

7 luer

masse kluter

kanskje rundt 25 bodyer....

3 ull bodyer

7 pysjamaser

1 pysjpose

5 strømpebukser

10 joggedresser

8 sparkebukser

ulldress

ullklær

6 sengetøy

6 laken

3 tisseunderlag

3 tepper

1 ullpledd

4 vinterdresser, to str 56, 62 og 68.

Som sagt har jeg arvet mye og kommer nok til å sortere ltt... Det som er nuppete eller jeg ikke liker blir lagt bort.

Har jo kjøpt noe selv også som er min smak og som jeg vil at babyen skal ha på seg:) tror ikke det er nødvenig med alt dette av klær, men det er jo hyggelig å få av venner.

Skrevet

4 pysjer

4 bodier str. 50

6 bodier str 56

1 sparkebukse str 50

1 kjole str 50(vet ikke om den kan brukes denne gangen.....)

4 sparkebukser str 56

4 strømpebukser

1 bomullslue, 1 ull lue

2 ullsokker

1 ulldrakt

1 fleecedrakt

4 pledd

4 sengesett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...