Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Samboeren min har 3 barn fra ett tidligere ekteskap.Vi har ett felles. Vi har hatt de annenhver torsdag til mandag, Samboeren min fikk spm fra x om vi ikke kunne være så snille å ha de annenhver uke istedet,for hun orket ikke ha de så ofte.Dette er ett halvt år siden. Ellers truet hun med å gå til barnevernet og få de til å ta de annenhver uke. Vi sa så klart ja at vi ville ha det annenhver uke,og barna ville det selv også. Vi bor i en leilighet, så vi sa til henne at vi da må vi bygge hus først,slik at barna får hvert sitt rom. Og det synes hun var kjempefint. Men nå fikk samboeren min beskjed av henne at hun hadde ombestemt seg,og nekter at de skal bo hos oss annenhver uke allikevel. Kan hun bare bestemme dette uten videre?
rødhette* Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Hvis de har en skriftlig avtale om annenhver torsdag til mandag, og ikke har laget noen ny skriftlig avtale, kan hun nok dessverre det (tror jeg). Anbefaler han å ta kontakt med rette instans (vet ikke hvem det er jeg, men det vet sikkert han), for å høre mer om det, evt tips til hva han kan gjøre.
*Lissi* Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Er ikke helt sikker, men tror ikke hun kan nekte det. Hvor gammle er barna da, de har jo litt å si de også. Dere kan kanskje ikke få 50/50, men 60/40 tror jeg. Foreslå et møte på familekontoret. Mor kan faktisk ikke bare ture frem som hun vil. Lykke til!!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Ja hun kan nekte. Og går det mot en rettsak kan domstolen ikke dømme til 50/50 da dette krever svært godt sammarbeid. Og en konflikt som ender i rettsystemet vitner om dårlig sammarbeidsvilje. Et annet, men viktig poeng, er hvor gamle barna er, og hva de ønsker. Dersom dere alikevel bygger hus og tilrettelegger for å ha alle barna vil jo også det veie tungt om det ender i en rettsak. Men da vil det heller bli slik at far får hovedomsorgen, og kan deretter avtale 50/50 med mor. Med hovedomsorg menes over 40/60.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Dvs hun kan nekte så lenge dette kun var en muntlig avtale som ikke var trådt i kraft ennå.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Men hvorfor måtte dere bygge hus først? Får man "tilbud" om å ha barna sine mere tar man dem vel bare - og bygger hus mens man har dem? Men, det var vel ikke det du lurte på. Svaret på det er Ja, det kan hun.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 15. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. september 2007 Det står i hovedinnlegget! Får at de skulle få hvert sitt soverom og ha det best mulig med utemuligheter og lek.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Da skal vel mor ha en veldig god grunn først? Håper jeg da *fryse på ryggen* Jeg har skrevet mye her om rævva pappaer som ikke vil stille opp, men det er jaggu mange BRA pappaer der ute som ikke får ha ungene sine også! *trist sukk* Håper det ordner seg!
Gjest Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 men, det funker jo tors til man, så tre dager ekstra i byggeperioden... Uansett, nå er det forsent
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 15. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. september 2007 Helt enig med deg Heksa gram & pentaene. Samboeren min vil som sagt ha ungene sine like mye som moren,men har tydligvis ikke noe han skulle ha sagt. Vi gjør alt for at de skal ha det bra og stiller opp med engang det er noe,men er tydligvis ikke verdt noenting når det gjelder andre parten. Takk for det:)
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 15. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. september 2007 Er ganske stor forskjell på ukedager og helger,hverfall er det det hos oss. Vi bor i leilighet uten utemuligheter,og drar ut og finner på noe sammen med dem i helgene.Slik at de kommer seg ut og slipper og sitte inne på det lille rommet de deler hele tiden. I ukedagene derimot skal de gjøre lekser og man har ikke den muligheten til å dra bort med de. Så med tanke på barnas beste,så valgte vi å bygge ett hus med nok plass og utemuligheter for de skulle være hos oss annenhver uke. Synes det er viktig at de trives og kan ha hverdagen mest mulig lik som hos sin mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå