Meg og gutten min Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 når merket dere at magen begynte å vokse? når kjente dere livmoren og hvordan kjentes den ut?og når kjente dere liv for første gang?
Erisa* Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Magen min føltes stor ut fra uke 8, men det var nok mest luft:) Kjøpte mammabukse i uke 12, og magen vokste utover da. Kjente livmoren når jeg lå på magen, som en liten kul litt over skambeinet, langt under navlen, i uke 14, tror jeg. Kjente liv første gang i uke 16. Jeg er førstegangs, og ganske slank, tror det er derfor jeg har kjent både livmor og spark så tidlig. Mange førstegangsfødende går det ikke an å se på før de har bikket 20 uker, og mange kjenner heller ikke liv før den tid. Så jeg er nok heldig:) Hvor langt er du på vei?
2 tette - med flette Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Merket at magen begynte å bule ut kanskje rundt uke 18 - 19.. så det tok litt lenger tid for meg.. Men jeg kjente livmoren rett over skambeinet eller hva det heter i uke 13.. du kjenner bare at det er hardere, og at det er noe som kjennes "rundt" ut, slik at det går en liten bulk ut.. Kjente liv allerede i uke 15, og så sparkene rundt uke 19..
Meg og gutten min Skrevet 16. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2007 jeg er snart 14 uker. føler på en måte at jeg kjenner noe hardt der, men så kjenner jeg det ikke alikevel. nå har jeg også mage fra før da, så jeg gleder meg til magen blir hard slik at det ser ut som en baby mage!
jente08ogspire:) Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 airam85 med gull i magen! Jeg har det akkurat slik som du! Først føler jeg at jeg kjenner noe hardt der, tror det er livmoren jeg kjenner, senere kjenner jeg ikke noe. Gleder meg også til at magen blir ordentlig baby mage! Jeg er 13+3 i dag,
Meg og gutten min Skrevet 16. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2007 huff ja er det ikke kjedelig??? føler liksom at jeg kjenner det best når jeg står jeg da... nei jeg får komme meg til legen neste uke eller noe så han kan kjenne etter og høre på hjertelyden så jeg er sikker på at det lever det som er der inne.
jente08ogspire:) Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Jo det er litt kjedelig, men jeg tror alt er som det skal med både deg og meg. Men det er mye bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite hvis du føler deg utrygg. Jeg tenker også litt slik som deg, lever det som gror inni meg eller ikke? Tror at det gjør det har vært på UL og sett den lille og sett et lite hjerte som banker, så jeg roer meg litt når jeg tenker på det. Har du vært på UL enda da?
2 tette - med flette Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Det er bare å slappe av jenter Det kommer, det kommer.. hehe.. Den beste tiden å kjenne etter på er når du ligger på ryggen, kanskje om morgenen, siden da har du ikke så mye mat i magen.. Det tar litt tid før magen kommer frem, hos meg syntes det nesten ikke før jeg var rundt 19 uker eller noe..
jente08ogspire:) Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Da skal jeg kjenne etter før jeg spiser frokost i morgen.
Meg og gutten min Skrevet 16. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. september 2007 ja jeg var på UL i uke 11 pga blødninger og da var det en baby inni meg men den kan jo ha sluttet å leve nå! huff så mange vonde tanker man skal ha! jeg skal på UL den 15 oktober, gleder meg masse, og jeg håper jeg har fått større mage innen den tid. hva med deg? takk for råd lykkelee:)
Meg og gutten min Skrevet 16. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. september 2007 har fortsatt ikke spist frkost og prøve og legge meg på gulvet, kjenner en hard klump rett ved siden av hoftebeinet på venstre side, kjenner den klumpen best der. er dette livmoren?
jente08ogspire:) Skrevet 16. september 2007 #12 Skrevet 16. september 2007 Jeg var på privat Ul i uke 11. Så hadde jeg en ør liten blødning i uke 12 så jeg fikk ul da også. Jordmor skal ordne med UL til meg i uke 18 så jeg går å venter på å få time i posten. Har hatt/har mange tanker jeg også, det er første gangen jeg er gravid og jeg synes mye er nytt og litt " skumelt" Men du skal nok se at det går bra med oss begge to! Jeg har på følelsen av at jeg bærer på en liten gutt. Gleder meg masse!
Meg og gutten min Skrevet 16. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 16. september 2007 ja dette er første gangen min også. jeg syntes alt virker så rart. har jo ikke vært dårlig eller noe, jeg som trodde ALLE var dårlig. jeg er også 100% sikker på at dette er en gutt. håper virkelig det vises på UL ellers kommer jeg til å være så forbredt på det så dukker det opp ei lita frøken i stede.. ikke at det gjør noe:) forresten heter du Maria? fint navn, lignet veldig på mitt, jeg heter også Maria;)
2 tette - med flette Skrevet 16. september 2007 #14 Skrevet 16. september 2007 Den kulen du kjenner der er nok livmoren ja Den er veldig vanskelig å kjenne så tidlig, men om et par uker kommer du til å kjenne den kjempe godt.. Lykke til da, dette går nok bra !
jente08ogspire:) Skrevet 16. september 2007 #15 Skrevet 16. september 2007 Jeg har heller ikke vært noe særlig dårlig, ikke kvalm i hele tatt. Men etter å ha lest en del innlegg her fant jeg ut at det var like normalt å ikke være kvalm. (Har vært litt trøtt og hatt vondt i korsryggen, men det er det eneste.) Jepp jeg heter Maria Veldig fint navn ja
mrss83 Skrevet 16. september 2007 #16 Skrevet 16. september 2007 Begynte å få gravidmage i uke 16 og kjente bevegelser første gang den uka her. er i uke 20 nå...
førstegangforalt Skrevet 16. september 2007 #17 Skrevet 16. september 2007 "erisa og den lille prinsessa" var og titta på dine magebilder. sytnes du hadde en ganske liten mage jeg.. iallfall i uke 16.. Synd du ikke har noen bilder fra uke 12 da du måtte ha mamma bukse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå