Gå til innhold

forslag til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ingen idè hva jeg skal lage.. orker ikke lage sånn avanserte greier.. og vi har ca 190 kr på kontoen (får penger i neste uke da..)

trenger tips :) jeg har ikke så god appetitt på mat lenger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøttdeig og spagetti e jo en slager dah.... :))

Skrevet

jo,sant det :o) da løper jeg bort på butikken for å handle,hehe. 2 pakker kjøttdeig til 2 voksne og ett barn på 2 år? eller holder 1 pakke?

Skrevet

lasagne

spaghetti

laks med poteter

taco

pizza

tandoori chiken

Skrevet

1 pakke bør holde,hvis ikke dere spiser som hester dah.. ;)

Go middag!!

:)

Skrevet

Taco pizza, det skal vi ha i dag :-)

Ikke så dyrt og som regel har man de fleste ingrediensene i kjøkkenskapet og fort gjort å lage.

Du trenger:

400g hvetemel, 1 pose med tørrgjør, litt lunkent vann(2,5dl ca) og en dæsj olivenolje. Rør sammen, la det heve.

Når deigen nærmer seg ferdig hevet steker du 400g kjøttdeig med tacokrydder, skjærer 1/2løk i småbiter, åpner en boks mais, en boks med bønner og eventuelt litt rød paprika som du skjærer i småbiter. Når kjøttdeigen er ferdig, bland de andre ingredienesene inn den ferdif stekte kryderde kjøttdeigen.

Da kan du ta deigen på et stekebrett, og ta en god slump med olje på hendene så slipper d at deigen sitter fast(Tusen takk Tv2 Wenke. det er det beste kjøkkentipset jeg noen sinne har fått :-)). Bare dra deigen ut til den dekker hele plata.

Så heller du da alt som er i steikepanne ut over deigen, og drar utover slik at det blir likt over det hele, knuser nachochips over det hele, så ost i ønsket mende. Krydre med pizzakrydder + hvitløk etter ønsket mengde.

Stek i ovnen, og server med et iskaldt glass melk :-) Dette er mer enn nok til 4 voksne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...