Gå til innhold

pupp vs flaske????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når pleier man begynne og bruke flaske? vet jo at ikke alle gjør det, men jeg har liksom tenkt som så at det kan være greit i tilfelle sambo må være aleine med lillegutt og han blir sulten...pumper jo et par ganger om dagen.....de siste kveldene har han vært helt krakilsk når han skal puppe, har nesten virket som om han ikke har fått i seg nok, så i går prøvde vi flaske for første gang, han fikk 80 ml, og virket kjempefornøyd etterpå, var stille og rolig og sovnet etter et par timer.....natt ammingen og morgenammingen har gått bra i dag, men nå når jeg skulle amme han, spiste han greit i 20 min, så begynner ha og surre....spiser på fingrene sine i stedet for og ta puppen, vet liksom ikke helt hvordan jeg skal tolke det, han spiser på fingrene forsi han er sulten men han tar ikke puppen heller.....etter to timer med prøving, hylgrining ved puppen, varmet jeg litt melk og ga han på flaske, og da roet han seg.....kan det være noe med melken min? hvor lang tid tar det før det jeg spiser setter spor i melken min? har liksom unngått de vanlige "fellene" og. Liker han kanskje ikke puppen min? huff blir så lei meg når jeg ser han strever og gråter sånn......han blir jo helt utslitt stakkar.......

hva gjør jeg galt????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som strever med ammingen, f.eks med baby som "tøyser" ved ammingen slik som din. Jeg måtte gi opp etter noen uker, han ble bare værre og værre. Viste seg at han hadde en låsning i nakken som muligens var utslagsgivende. Innen det var rettet opp hadde jeg sluttet å amme så det finner jeg aldri ut av. Han kunne amme greit til noen måltider, mens han nektet andre ganger.

Hvor gammelt er nurket? Ammingen må jo læres av dere begge, og etter 4-6 uker er mange mere drevne har jeg hørt. Uansett er det lurt gi flaske noen ganger i uka slik at babyen holder seg vant til det og du blir litt friere hvis du skal ut døra eller blir syk el.l.

Du kan jo ta kontakt med ammehjelpen eller hs angående problemene også, de vet mer enn meg i hvert fall!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...