Gjest Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Dere som vasker alle gulvene hver dag?? Har dere lite hus eller leilighet el hva?? Er helt måpende jeg. Vi har altfor stort hus, og jeg er flink dersom jeg rekker vaske alt hver uke... (Og jeg er faktisk nøye..) Nå jobber jeg nesten fulltid da, men rakk ikke noe mer da jeg var hjemmeværende med baby..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Har aldri falt meg inn å prøve engang
Katja Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Husvask et ytterst sjelden her i huset, støvsugeren derimot, går omtrent i ett.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 hvis jeg skulle vasket gulv hvær dag måtte småtten sitti i bæremeis på ryggen, og jeg hadde vel knapt rekkt noe annet nei jeg bor i hus jeg. helt normal størelse men har da nok av andre ting å gjøre en å vaske hyserisk. men ja en til to ganger i uka prøver jeg å ha gjennomført rengjøringen av huset.
EnJente_m_EnJente Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Jeg vasker bare en dag i uken, men støvsuger to. Har en leilighet på 95 kvm. så går jo rimelig kjapt da.
Sånn kan det gå Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Kan for min del ikke begripe hvorfor noen skulle ha lyst, eller i det hele tatt behov for å gjøre det. Hvem er så møkkete på beina at de er nødt til å vaske alle gulvene hver dag. De må jo bo på en t-banestasjon eller noe... *ler*
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Har man dyr blir det utrolig mye hår da.. Ekstremt egentlig..!!!
Sånn kan det gå Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 Har også hatt både hund og katter, men hadde aldri behov for å vaske alle gulv hver dag likevel.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. september 2007 #10 Skrevet 15. september 2007 Det finnes vel igrunnen diagnose på slikt;-))
Gjest postlogic unt mikrovampyren Skrevet 15. september 2007 #11 Skrevet 15. september 2007 Tja. Jeg har gjort det så lenge jeg har levd holdt jeg på å si. Jeg vasker mens Lille sover eller mensj eg har henne i selen. Det er viktig for meg å ha det rent hele tiden. Har også dyr og jeg har mann og menn lager like mye søl som katter.
Gjest postlogic unt mikrovampyren Skrevet 15. september 2007 #12 Skrevet 15. september 2007 Hvorfor er det liksom sykt å vaske gulvet hver dag? Mulig det ikke er så mye inn og utgåing hos dere som her men jeg liker nå i alle fall lukten av rent hus. God tid har jeg også.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #13 Skrevet 15. september 2007 Nei, det gidder jeg ikke! Bortkastet tid... =)
snartmammapåny Skrevet 15. september 2007 #14 Skrevet 15. september 2007 Gulvene mine er heldige om de får en sjeinings en gang i uken. Vasker stua, kjøkkenet og badet litt oftere enn kjeller,gang og soverom. Tar det når jeg føler det er skittent jeg, noen ganger går det 3dager mellom, andre kan det gå 10dager. Ere være de som gidder og har lyst til å vaske hver dag, sant ret og ryddig hus vil jeg og ha, men gidder ikke;)
Sånn kan det gå Skrevet 15. september 2007 #15 Skrevet 15. september 2007 Hva slags mann har du egentlig? Har selv huset fullt av menn og gutter, men det er null behov for daglig gulvvask.
Learning to fly Skrevet 15. september 2007 #16 Skrevet 15. september 2007 ups, jeg vakset gulvene i stua og kjøkkenet sist lørdag. Husker ikke når jeg tok de andre gulvene sist...Støvsuger og prøver å holde det ryddig, men gulvvaks og vindusvaks og slikt blir det så som så med... Men jeg synes ikke det er skittent her fordet.... Vasker ikke med såpe heller, så det holder seg reint lengre her. Vasker man med såpe, så forstår jeg att man må vaske oftere. Har to førskolebarn og en baby, to katter og ett mannfolk i hus.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. september 2007 #17 Skrevet 15. september 2007 Jeg har tre barn i alderen 1-19 år og her er det mye tråkking inn og ut hver eneste dag. Men, om jeg skulle ha tid til å vaske hver dag vet jeg at min sambo ville tatt tempen på meg:-) Her er vi fornøyd om støvsugeren svinger over et par ganger i uka og vask en gang:-) Jeg mener ikke å påstå at noen er syke, men jeg vet om flere mennesker som faktisk har begynt på denne måten og endt opp med terapi da vaskingen og at det skal være rent til enhver tid har blitt en besettelse... Da dreier det seg om tvangstanker... Flott at noen har tid og gidder uten at det blir sykelig, men tror nok de fleste ikke har det:-)
Gjest postlogic unt mikrovampyren Skrevet 15. september 2007 #18 Skrevet 15. september 2007 Nei, det er sant, men jeg må bare få unnagjort det f.eks på kvelden, støvsuging, vasking og shining, for om jeg ikke gjør litt en dag så blir det ikke gjort en annen dag og sånn baller det seg på. Så for meg er det rutine egentlig bare. Men jeg har det nok litt fra mormoren min. Hun var sykelig. Vi måtte sitte på avispapir i sofaen.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. september 2007 #19 Skrevet 15. september 2007 Uff da, det er nettopp det jeg mener, det kan nemlig fort bli en besettelse. Har blant annet to gamle venninner som hadde spiseforstyrrelser som startet i tenårene, de endte opp med tvangsvasking hver gang noe vippet de litt av pinnen.....en gammel kollega sto fram i et ukeblad for noen år siden med sin historie, gjester som måtte ta opp dørene med papir så ikke det skulle komme basiller etc...... Og det er jo ikke bra;-) Men rent hjem er hyggelig:-)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 15. september 2007 #20 Skrevet 15. september 2007 Har et stort rekkehus med 200kv.m. Jeg har enkle lyse steingulv over hele huset og lyse fliser på kjøkken og bad. Der er 2 katter og 1mann og 1 baby også meg i huset. Jeg ser sånn på det: Det er min jobb akkurat nå å holde orden og holde det rent mens jeg går "bare" hjemme. JEg er den første til å innrømme at det ikke alltid er lett å¨få til ettersom barnet blir større og mer krevende, Men det må gjøres. Det er så enkelt.. Noen ganger bare tørrmopper jeg.. men siden hun kryper rundt så liker jeg at gulvene er rene (det er sykt mye støv og sand i luften her hvor vi bor). Jeg gjør det litt om morgenen før vi går på jobb, og tar resten når vi kommer hjem igjen. det tar faktisk ikke så lang tid..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. september 2007 #21 Skrevet 15. september 2007 det kunne aldri i verden falt meg inn og vasket gulvene hver dag. selv om det ikke hadde tatt lang tid så er det jo temlig unødvendig. men nå går jeg ikke inn for og ha det perfekt heller. om jeg slår til blir gulvet vakset 1 gang i uka. 85 kvm
Gjest postlogic unt mikrovampyren Skrevet 15. september 2007 #22 Skrevet 15. september 2007 Nei da blir det jo litt gæernt.. Da blir det jo for sykelig. Vet du, den greien tror jeg at jeg husker, det innslaget i ukebladet;-) Det er litt vilt når det blir sånn. Jeg liker når det er ryddig men går ikke mental om jeg er på ferie f.eks. Bare er så godt når det lukter rent, og jeg hater å se skitt
hit og dit Skrevet 15. september 2007 #23 Skrevet 15. september 2007 postlogic unt mikrovampyren: Haha, eg måtte sitte på håndkle i sofaen til mormora mi. Samme "sjukdommen" ute å går. Så viste det seg at sofaen var slitesterk som bare det, og etter 20 år så var den like fin, og mormor hadde ingen argumenter ovenfor morfar om kvifor ho kunne bruke penger på ny sofa. Det tar jo ikkje så lang tid å moppe over gulvet. Me prøver å vaske annakvar dag, og då er det lettare å komme over gulvene enn då me vaska ein gang i veka. Mindre skit per vask rett og slett. At me rekker det er nå greit, for her er me berre to voksne, ein beagel og ein baby, men eg forstår godt at større familier ikkje har tida eller tar seg tida.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 15. september 2007 #24 Skrevet 15. september 2007 haha, her i huset er det sambo sin jobb å vaske gulvene, og jeg husker faktisk ikke sist de ble vasket jeg Vi støvsuger da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå