Gå til innhold

Dere som har tatt flyet med smaa barn (mindre enn 6 mnd)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart fly til England for aa besoeke besteforeldrene til vaar lille jente, og jeg gruer meg ganske mye.. Har en del spoersmaaal!

Hvilket flyselskap syntes dere var best? Sendte dere med vognen, og kom den frem like hel? Tok dere med bilsete, eller babybjoern?

Noen gode tips om hvordan man faar babyen til aa vaere saa fornoyd som mulig under flyturen?

Er det noen som har dratt til London, og som har gode tips til hvordan man best mulig tar seg frem transportmessig med en liten baby? Jeg har bodd i London men foeler ikke akkurat at noe er tilrettelagt for barnevogn.. Kan man bestille taxi med babysete fra flyplassen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiste innenlands med lillegutt da han var 5 mnd og utenlands da han var 7 1/2-8 mnd. Sendte vogna begge gangene, carena easy. Gikk bare bra det. Tok ikke med bilsete, blir det utsatt for harde dunk (noe det sannsynligvis gjør) vil det kanskje ikke virke som det skal i en ulykke. Så syns det er for risikabelt. Hvis du skal ha taxi med babysete fra flyplassen, må du nok forhåndsbestille, vil jeg tro. Men er ikke sikker. Vi har hatt babybjörn bæresele med begge gangene, veldig kjekk å ha! Flyturene gikk bare bra her, gjorde eg. ikke så masse spesielt underveis.

Skrevet

Hei. Vi dro til London da sjarmtrollet var 3 mnd. Vi reiste med norwegian og pakka vogna godt inn i bobleplast før vi dro. (hadde med sportsvogn bare). Han fikk pupp når flyet tok av og når vi landa, resten av turen sov han. Hadde med babybjørn. Kan jo ta med en leke hun liker godt hvis turen ikke passer med soving. Ja, og vogna var like hel, på veien hjem fikk vi den med til flyet, så fikk ikke pakket den inn, men var like hel når vi kom til Norge.

Vi tok bare tog og bane i London, ikke så moro med tanke på at det bare er trapper, men vi bærte, og bærte vogna. Opp og ned, og opp.. =)

Vet ikke hvordan det er å bestille taxi, om man får med bilsete i det hele tatt.

God tur!

Skrevet

Vi fløy til Kypros med lillebror da han var 3 mnd. Eldstemann var drøye 2 år........ hadde med mykbag til minsten som vi satte i setet til storebror som ikke hadde ro i rompa til å sitte allikevel..........Hadde vi ikke hatt dette "ekstra setet" så hadde turen blitt pesete tror jeg, men sånn som vi hadde det gikk turen som en drøm.....

Jeg ville hatt med bag og betalt ekstra for de fremste setene . da kan dere ha baggen med ungen ved bena deres...... Bilsetet ville jeg ikke ha tatt med... Hvor tenkte dere å ha det?

Vi hadde med vogn og den ble ødelagt på vei hjem ; ((

Skrevet

Takk for svar! Er det flere med erfaringer? Har hoert at SAS er helt forferdelig..?

Skrevet

Jeg tok flyet fra Torp til Madrid med Ryanair når jenta mi var 3 og en halv mnd (har ei jente som er veldig urolig, så jeg var veldig nervøs....) Dette gikk strålende--vi fikk lov til å ha med vogna helt ut til flyet--og fikk den tilbake med en gang vi landa.. Hun fikk ikke mat ved avgang eller ankomst, men hadde smokken, og det hjalp!! Fikk ikke dotter i ørene eller noe.. En tur til London er jo mye kortere--så det går sikkert kjempefint!!

Skrevet

Ta med bilsete i hvertfall! Du kan altids bestille taxi men ikke alle har det så da blir du langt tilbake i kø og det er aldri artig å stå å vente lenge med en liten en. Vi tar altids med oss bilsete når vi reiser med gutten. Selv når vi leier bil der og de kan tilby sete så varsler de at det er ikke altids de kan love et bilsete tilfeldig de som bruker det før oss ikke kommer tilbake med det innen vi trenger det, osv.

Skrevet

stolt mamma te snart to, er du ikke redd det skal bli skadet under transport? Er jo så mange vogner som blir skadet, at det er jo fort gjort at en bilstol kan få seg et hardt dunk.. En bilstol skal jo aldri brukes igjen etter det har vært med i en bilulykke, uansett om det har synlige skader eller ei. Kan jo få røff behandling i transporten på flyet, selv om det ikke har synlige skader. Jeg tør rett og slett ikke sende bilstolen med flyet, og risikere at det kanskje ikke fungerer som det skal i en evt. ulykke senere. Bedre å ordne bilstol på forhånd, som er der når dere kommer fram. Eller reise med tog.

Skrevet

har reist med alle mine tre søte små når de har vært under tremnd, har alltid fått ha med maxi-cosi bilstolen inn på flyet, så sant det har vært plass så har de fått sittet i det under flyturen, du må ha barnet på fanget under letting og landing. trenger ikke å være nervøs for selve flyturen, de er som oftest vant til å ha babyer på fly, og er serviceinnstilte og gjør det de kan for å hjelpe deg. hvis ungen skriker er det dere foreldre som synes dette er værst, resten av flyet gir ganske f..

Stort sett gått greit med vogna, kalesjen ble ødelagt en gang.

lurt å ha med baby bjørn, og stelleveska med ekstraskift og en liten leke som barnet liker.

Og jeg tror ikke bilstoler for så harde dunk at de blir usikre i kræsj senere. er vel litt forskjell på kræsj og lempa rundt på en flyplass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...