Gå til innhold

er jeg egentlig i stand til å ta meg av 2 barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette spør jeg meg selv om noen ganger. jeg sliter litt psykisk pga gammel gjeld og slikt. vet vi skal fikse opp i det snart men det gjør uansett at den flotteste hverdagen min kan brått bli grå og kjmpetrist hvis jeg begynner å tenke penger. vi klarer oss fint nå,har bare satt all gjeld på "is" yil vi klarer å ta tak i det.har et barn fra før,vi har det topp! og nå en til på vei,men er jeg egentlig istand til å ta meg av 2 barn? jeg ønsker jo det! og gleder meg veldig! men hvorfor lar blir jeg så deppa? jeg orker ikke gå sånn lenger. hadde det ikkevært for gjelden hadde jeg vært verdens lykkeligste menneske.vi har et flott hus ogskal bygge på også.hvorfor skal jeg la angsetn ødelegge meg!?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke la være å bygge på huset og bruke pengene til å nedbetale gjeld da?? Bygge på kan dere alltids gjøre senere, så kan du slappe av og kose deg med barna på litt mindre plass i mellomtiden.

Skrevet

hvis du har hus og har råd til å bygge på det også har du ikke noe stort økonomisk problem. Det må være noe annet som plager deg hvis du plutselig blir deppa.

Skrevet

Synd at penger skal ha så mye å si....! Men er du sikker på at alt hadde vært topp uten gjeld...? Jeg har også grunn til å være verdens lykkeligste menneske. Penger er egentlig ikke noe problem her, men jeg sliter psykisk alikevel. Orker ikke forholde meg til penger i hele tatt, det er bare stress. Om man har penger eller ikke, så tror jeg at man må prøve å finne de små gledene i livet. Det som virkelig betyr noe. Tror du barnet ditt hadde vært mer glad i deg om du hadde mer penger? Det viktigste er jo å ha en mamma som er tilstede, og gir omsorg. Ikke at foreldrene kjøper masse fancy leker, og tar de med på lange og dyre ferieturer.

Håper du ikke bare ble irritert av å lese dette....! Og en ting til; jeg er fra en familie med ganske grei økonomi. Men de er gjerrige og smålige. Har ikke akkurat blitt overøst med omsorg og kjærlighet. Mens kjæresten min er fra en familie med ganske lite penger. De er verdens herligste mennesker! Veldig gavmilde, og koser seg masse sammen. Heldige meg som fikk en sånn svigerfamilie: )

Skrevet

Hvorfor legger du dette ut på kranglesiden?

Skrevet

Du skriver at hvis det ikke hadde vært for gjelden så hadde du vært verdens lykkeligste menneske. Hadde jeg vært deg så hadde jeg solgt huset umiddelbart og leid en leilighet istedet. Ville kjøpt et hus igjen så snart økonomien var ok.

Det å eie et hus er jævlig mye mindre viktig enn å ha god nok psykisk helse til å være en god mor for barna dine. Tro meg, hadde barna dine hatt valget ville det blitt enkelt.

Lykke til:)

Skrevet

kanskje ikke leie, men kjøpe en leilighet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...