Gå til innhold

Er jeg i ferd med å miste igjen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Jeg mistet i sa for ca 3 uker siden, men hadde el allerede forrige lørdag, den 8 sep. Satt i går å lurte på om jeg kanskje var gravid igjen, for jeg har hatt samme symptomene som ved forrige graviditet.

-Konstant trøtt, tissetrengt og sulten.

Så, plutselig kom halsbrannen, og jeg har aldri hatt halsbrann før! Med unntak av forrige gang jeg var gravid (for 3-4 uker siden).

Så jeg fikk en følelse med en gang om at jeg var/er gravid. Gikk rett på badet og testet. Og den ble svak positiv! (Dette var ca kl 5 om ettermiddagen, og jeg hadde vært på do bare en time eller to før jeg testet positivt. Likevel slo den ut...)

Jeg har forresten testet negativt to ganger tidligere i uken...

Så jeg var i går skråsikker på at "nå er jeg gravid igjen!!!"

Men så...utover kvelden begynte jeg å blø litt igjen.

Eller ikke akkurat blø, men nesten som litt brun utflod (beklager detaljer). Det er veldig lite, nok med et truseinnlegg, men jeg er så redd, så redd!! Vil ikke miste igjen!!!!!! Nå er det min tur!

Noen som har tro på at dette svangerskapet kan gå godt?! Kom gjerne med kloke/trøstende ord ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som festeblødning synes jeg! Jeg fikk festeblødning etter jeg testet positivt!

Skrevet

Takk aug-mamma!! Akkurat det jeg ville høre ;)))

Er du gravid nå, eller mente du ved forrige svangerskap?

Skrevet

Mente ved forrige svangerskap, da mistet jeg dessverre i uke 19, men hadde akkurat likt da jeg oppdaget jeg var gravid første gang også og det resulterte i en herlig sønn som nå er 2 år:-) Nå venter jeg bare på mensen slik at jeg kan begynne å prøve igjen..Krysser fingrene for deg!! du skal bare se at du er gravid:-)

Skrevet

hei!

ikke for å være slem,men du bør vel nesten bli gravid før du kan

rekke å miste.hvordan i all verden kan du rekke å få mensen,ha

el og miste på 3 uker?

håper selvfølgelig du er gravid,men det er lurt og ikke stille for høye

forventninger,da blir man så skuffet.

masse lykke til!!

Skrevet

Jeg vet om flere som har gått rett over i mensen etter en SA og som har blitt gravide igjen innen en mnd etter SA, men er enig med dollypopp med at du må prøve å ikke ha for høye forventninger for da blir skuffelsen så stor..

Skrevet

Hei hei Dollypopp!

Oppfatter det ikke frekt i det hele tatt=)

Jeg har ikke hatt mensen. Blødde av og på i 3 uker, og hadde en eneste dag hvor jeg ikke blødde. Denne dagen hadde vi sex. Babycompen min sier at jeg hadde el den 8. sep, og jeg kjente det på meg også at jeg faktisk hadde el.

Jeg VET med meg selv at jeg er gravid igjen, og som aug-mamma sier, så har også jeg hørt om flere andre som har blitt gravide innen en mnd etter sa. Kjenner til og med en personlig. Leste forresten senest for 2-3 dager siden (tror det var på skravle) om ei som ble gravid rett etter sa, og fikk en frisk sønn. Så spm er egentlig ikke om jeg er gravid, men om det går godt denne gangen?!

Så ja, jeg har høye forventninger ang graviditet, men ikke om det går godt eller ei. Her er jeg iskald. Har som sagt nettopp mistet, og vet godt hva det er, og at det kan skje igjen.

Men jeg er likevel optimist!! =) På alle våre vegne!!

Skrevet

ok,har ikke noe greie på det med SA eller hvordan bli eller være

gravid i det hele tatt,tenkte bare ut fra teori.

da blir det jo kjempe spennende å se hvordan det går!!

krysser fingrene for deg!

Skrevet

Dollypopp!

Ja, blir veldig spennende å se hvordan det går fremover.. Jeg krysser fingrene for oss alle. Søkte litt rundt på bim, og fant en side fra dib, hvor en har spurt;

"Dere som har hatt SA: Hvor lenge etterpå ble dere gravide igjen?"

Og noen av svarene var;

"1 EL var det full klaff. Dvs jeg hadde ikke mensen mellom. Det sies man bør vente,men jeg tror det er for dem som mister sent i svangerskapet, ikke de første 3 mnd."

"Jeg ventet 1 mens og ble gravid på en flekk he he. Som regel har man lettere for å bli gravid etter en sa.. Men du trenger ikke vente 1 mens heller, om du har hatt en vanlig sa og vet at alle restene har kommet ut, men det lønner seg å vente slik at slimhinnene har blitt "sterke" igjen. Om du kjøper naturlig Evitamin på apoteket el helsekost så

hjelper det på å bygge opp slimhinnene igjen."

Og min favoritt, hehe;

"Ble gravid igjen med en gang. Fikk beskjed om at vi ikke trengte å vente fordi det var en så tidlig SA at jeg ikke hadde utskrapning el. Det gikk bra den neste gangen og tulla vår er nå ett år!"

http://www.dinbaby.com/forum/thread/10367963

Så jeg som sagt tror at jeg er gravid, og håper i det lengste at det går bra denne gangen =)

Lykke til til aug-mamma også med prøving=)

Skrevet

Heisann!

Jeg har mista 3 ganger og har opplevd etter hver SA å ha helt like symptomer som da jeg var gravid sånn ca en uke før ikm til tanta har kommet. Desverre så lurer kroppen min meg slik... jeg er alltid skråsikker, men så er jeg det ikke. Irriterende! Så vær forberedt på at det kan være noe slik... men det betyr jo ikke at man IKKE er gravid heller ;-) Så umulig å vite desverre.

Sender deg uansett en stor klem! Håper det lykkes for deg snart!

Skrevet

Men det er vel praktisk umulig å teste negativt tidligere i uken , for så å teste positivt hvis hun ikke er gravid? Trodde det jeg, ihvertfall hvis det er morgenurin begge ganger?

Skrevet

Selv om du blør nå så trenger du ikke miste. Men jenta mi blødde jeg fra uke 5-12, hadde truende abort. det var som oftest brunt det som kom. Ønsker deg lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...