Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Jeg har ei lita datter på snart 6 mnd. Jeg og far har ikke vært ilag etter hun ble født, men har han vært her et par ganger i uka. Han gidder kun å være her når det passer, festing, ekstra jobbing og alt annet kommer før jenta! Samværet har brukt å vært her, pga amming og at jeg ikke føler meg trygg på at hainn skal ha henne med seg. Nå i det siste har han begynt å kreve å få ha henne med seg rundt om kring, til foreldrene osv. Han har tidligere vært voldelig ovenfor meg, og mens han har vært her, så har han visst at det er endel huller i babykunnskapen hans, derfor ønsker jeg å være tilstede, slik at han kan spørre meg og jeg kan hjelpe han. Er jeg urimelig som ikke vil at han skal ta henne med seg? Dere som har samvær hjemme hos dere selv, når møter babyen farmor/farfar og annnen slekt av far?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Skjønner godt at du ikke vil, og syns heller ikke du bør overlate babyen til han før du er 100% sikker på at babyen er i trygge hender. Hva med at du/inviterer hans familie hjem til deg? Med mindre familien hans er helt idioter, er det vel bare fordelaktig at du også etablerer kontakt med farmor og farfar, og det settes sikkert stor pris på av de!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Hva da med at far har samvær to ganger i uken som vi egentlig er enig om allerede, og at en gang i uken eller annenhver uke kan farmor å farfar være her samtidig som far? Kansje det er en løsning....?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Jeg forstår deg i at du føler deg utrygg på at far skal ha "ansvaret" alene siden han har vært voldelig før.men hvor voldelig? Har han gjort barnet noe? Har du vært voldelig med han? alle ting har 3 sider. Din, hans og SANNHETEN. Men INGEN blir en god forelder om en ikke får prøvd seg. Det du skriver om at han kan spørre deg om det er ting han lurer på osv, hørtes helt teit ut spør du meg! Han må prøve og feile selv. Det gjør VI mødre også ALLE sammen. Synes dere burde snakket sammen på et familievernkontor eller noe. Er veldig mange fedre som fakktisk ikke ønsker kontakt med barnet, og det er tristere enn en far som fakktisk vil stille opp. Hva får far lov og gjøre da? Synes egentlig ikke du har noen rett til å velge hva han ønsker å gjøre når han har samvær. Da bør du kanskje gå inn i deg selv, og ikke la barnet få møte feks mormor og morfar også!! Ikke rettferdig at far og farmor og farfar feks ikke skal få lov å bli kjent med det nye familie medlemmet fordi DU ikke har lyst!!! Hilsen en alenemor som liker pappaer som bryr seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå